5 strategii fantastice de remarketing pentru magazinele online

Remarketingul reprezintă o strategie puternică cu ajutorul careia comercianții cu amănuntul online vând produse consumatorilor. Majoritatea cumpărătorilor online au experimentat deja această tehnică, dar mulți nu știu ce este. Iată două exemple:

1. Mihai, un tanar antreprenor de 32 de ani, găsește o jachetă de vânzare la un comerciant online. El o adaugă la un coș de cumpărături, dar nu o cumpără imediat. În schimb, Mihai decide să-și verifice notificările Facebook și să răspundă la e-mailuri. În mod ciudat, omul de afaceri observă că fiecare site pe care îl vizitează afișează anunțuri de vanzare cu amănuntul cu jacheta pe care a intentionat sa o cumpăre. El decide, in final să o cumpere.

2. Apoi, Bogdan, un adolescent, găsește un joc atragator la un magazin online pe internet. Vrea să cumpere jocul, dar costă mai mult decât este dispus să plătească. Bogdan adaugă jocul la lista de dorințe și părăsește site-ul pentru a vizita un forum de jocuri. El observă un anunț banner de la concurentul comerciantului pe site. Acesta oferă jocul la un preț redus și transport gratuit. E o mare afacere. Bogdan face clic pe banner și achiziționează jocul de la  competiție.

Acestea sunt două exemple comune de remarketing, dar cum poate ajuta compania dumneavoastra? Astăzi, vă vom îndruma prin câteva principii și tehnici de remarketing pentru a stimula veniturile companiei.

 

Ce este remarketingul?

Remarketingul poate fi una dintre cele mai puternice metode de marketing digital. Această tehnică de publicitate comportamentală vizează persoanele care sunt deja interesate de produsele dumneavoastra și încearcă să le transforme în clienți.

Metoda este simplă. Site-ul unei companii plasează un cookie în browser-ul unui vizitator atunci când vizitează site-ul web. Se pot crea segmente de public prin utilizarea informațiilor bazate pe modul în care utilizatorul a interacționat cu site-ul web pentru a le oferi cele mai relevante anunțuri pentru a încerca să recupereze clientul.

 

Ce poate realiza remarketingul?

• Reamintește clienților să finalizeze achizițiile online incepute;

• Ajută la îmbunătățirea ratelor de conversie;

• Tehnica este excelentă pentru direcționarea publicului. Utilizează segmentarea comportamentală și plasează numai etichete într-un browser dacă utilizatorii finalizează un anumit subset de acțiuni.

 

Cinci abordări de remarketing

Există diferite tipuri de strategii de remarketing pe care marketingul le poate utiliza.

1.Standard – vizează persoanele care au vizitat site-ul dumneavoastra, dar au plecat fără a deveni client;

2.Retargeting – persoane care s-au dus la site-ul unui concurent. Ei pot deveni potențialii nostri clienti;

3.In-Market – Această abordare identifică cumpărătorii care au căutat elemente asemănătoare celor pe care le vindeți;

4.Afișarea în funcție de afinitate – această metodă se refera la interesele și comportamentul continuu al consumatorilor in mediu online.

5.Remarketing video – Utilizează anunțuri pe platforme video cum ar fi YouTube.

 

Cum să începeți cu remarketingul

Mai mult de 97 % din achizițiile online nu sunt completate de consumatori conform SAP Hybris Marketing Convert. Cum pot companiile să transforme traficul pe site-uri în  clienti si vânzări?

Remarketingul ajută la îmbunătățirea ratelor de conversie online. Metoda este excelentă pentru vizarea publicului. Ajută la transformarea traficului web în clienți care fac publicitate prin apelurile la acțiune (CTA). CTA vă încurajează publicul să achiziționeze produsele dumneavoastra. Puteți afișa anunțuri pe site-urile partenere Google, pe retelel de socializare, pe forumuri, pe videoclipuri și pe paginile cu rezultatele motorului de căutare (SERP).

 

Sunt interesat de o
campanie de remarketing

 

Cum să vizați publicul

Ar trebui să afișați anunțuri pentru fiecare client care a vizitat site-ul dumneavoastra? Desi suna promitator, raspunsul este nu. Această abordare ar fi vagă și ineficientă, iar valorile și datele dumneavoastra s-ar potrivi.

Va trebui să adoptați o abordare specifică și să creați numai anunțuri pentru persoanele care nu au efectuat o achiziție pe site-ul dumneavoastra.

• Pasul unu: Analizați comportamentele consumatorilor. Veți utiliza Google Analytics pentru a afla obiceiurile lor. Veți afla care pagini web au primit cele mai multe vizionări și unde au plecat vizitatorii după ce au părăsit pagina.

• Pasul al doilea: Faceți conturi ( cohorte) separate pentru fiecare set de comportamente. Puteți utiliza o grilă de remarketing defalcată în trei zone prin comportament: Interesat, Nu este interesat, Cumpărători / Conversii.

• Pasul al treilea: creați liste de remarketing destinate anumitor grupuri. Acestea pot fi pentru paginile dumneavoastra cu cea mai mare prioritate sau pentru cele mai mari categorii de vânzări. Atunci când persoanele vizitează site-ul dumneavoastra, acesta va adăuga un cookie.

• Pasul patru: Utilizați anunțuri direcționate către aceste grupuri diferite.

 

Strategii de remarketing

Iată patru strategii de remarketing bazate pe patru scenarii comune de cumpărături.

  1.  Abandonarea coșului de cumpărături

Aproximativ 75% din clienți abandonează coșurile de cumpărături înainte de a efectua o achiziție.

Mai întâi, specificați clienții potențiali care nu au cumpărat articolele din magazin și aflați de ce clienții dumneavoastra au decis să nu finalizeze achiziția. Datorita prețurilor sau costurilor mari de expediere? Oferiți un tarif redus sau transport gratuit, pentru ai atrage înapoi.

Apoi, creați anunțuri separate bazate pe comportamentul clienților. Limitați afișările / vizionările anunțurilor pe zi.

Apoi, utilizați această formulă de remarketing creată de Sean Dolan de la Raven Tools. Veți utiliza instrumentul de definire a listei în Google AdWords:

• Creați subseturi “negative” / “pozitive” pe baza acțiunilor consumatorilor. Negative sunt seturi de acțiuni în cazul în care cookie nu este depus în browser-ul unui site web dacă efectuează o achiziție pe site-ul dvs. Veți utiliza subsetul pozitiv de persoane care cumpără articole.

• Stabiliți un termen de expirare pentru cookie-urile dvs. (În AdWords, data de expirare poate dura până la 18 luni).

• Creați seturi de reguli în Adwords-ul Google pe baza comportamentului individual.

• Creați numai un cookie (cu o dată de expirare) pentru persoanele care abandonează articolele din coșurile lor de cumpărături. Nu creați pentru persoanele care își finalizează achizițiile.

 

  1. Abandonarea bazată pe produs

De asemenea, puteți crea campanii de retargetare bazate pe elemente individuale. De exemplu, ce se întâmplă dacă clienții vizitează o anumită pagină pentru o pereche de pantofi? Persoana adaugă pantofii în coșul de cumpărături. Cu toate acestea, persoana nu cumpără articolul?

Va trebui să creați seturi de reguli cookie pe baza acestui comportament. Primul modul cookie va indica dacă o persoană a vizitat o anumită pagină, regula următoare va indica faptul că persoana a plasat articolul în coșul de cumpărături. Un cookie va fi depus dacă achiziția nu este finalizată.

 

 

În zona “Definire listă” a Google AdWords, creați o combinație de acțiuni (pentru persoanele care accesează o pagină și  adaugă în coșurile de cumpărături). În loc să oferiți reduceri sau transport gratuit, puteți afișa elementul respectiv pe diferite site-uri web.

 

  1. Mesaje de aniversare și de sezon

Dacă cookie-urile au o dată de expirare de 18 luni, le puteți utiliza pentru a crea anunțuri bazate pe evenimente sezoniere și viitoarele aniversări. Veți crea patru reguli în Google AdWords. Abordarea dumneavoastra va diferi de eticheta principală pe care ați utilizat-o pentru alte campanii de remarketing.

Pentru aniversări, creați patru condiții în Google AdWords. De exemplu, clienții trebuie să viziteze o pagină de sezon și să adauge ceva în coșul de cumpărături. Vizitatorii vor fi reamintiți să își finalizeze achizițiile. Setați cookie-urile să expire în 370 de zile.

Două cookie-uri vor fi depuse pentru paginile cu articole achiziționate, un set să expire în 360 de zile, iar celălalt în 370 de zile. Atunci când clienții cumpără articole, va fi utilizat al doilea modul cookie (care expiră la 370). Va apărea cu cinci zile înainte de data cumpărării aniversare anterioare. Le va reaminti data viitoare.

 

  1. Remarketing Utilizarea Social Media

O altă platformă viabilă de remarketing este social media. Puteți face publicitate pe site-uri precum Twitter, Facebook, Google sau Google Plus. Un programator poate să creeze un script specializat pentru această sarcină.

Cereți dezvoltatorului dumneavoastra să creeze o conditie. Dacă o condiția este adevărată, atunci Javascript va depune un cookie în browserul său. De exemplu, dacă un client abandonează articole în coșul de cumpărături, apoi vizitează Twitter, un anunț specializat care prezintă elementul va fi afișat pe platforma respectivă.

Compania dumneavoastra poate crea etichete de remarketing diferite pentru anumite site-uri media sociale.

  1. E-mailuri pentru clienții inactivi

Campaniile de remarketing pentru e-mail pot atrage utilizatori înapoi la un site Web. Veți utiliza informațiile pe care le-ați colectat despre client pentru a trimite e-mailuri individuale care le reamintesc să cumpere articole. Puteți utiliza următoarele campanii de remarketing: comenzile Follow Ups (urmaririle), recuperarea cartușelor abandonate, programele de recompense / loialitate și urmăririle inactive ale clienților.

Asigurați-vă că e-mailurile dumneavoastra sunt simple. Oamenii nu le plac e-mailurile lungi. Apelați la acțiuni clare și oferiți stimulente.

Nu spamați. Nu trimiteți e-mail clienților fără un scop sau sa utilizați desenele complexe în comunicarile dumneavoastra.

 

Sunt interesat de o
campanie de remarketing

 

Indicatori pentru a urmări succesul remarketingului

Există 5 valori care trebuie utilizate pentru a măsura succesul campaniei dumneavoastra de remarketing.

• Cost pe clic (CPC): aflați prețul real pe care îl plătiți pe clic în campaniile dumneavoastra de marketing. Calculați-l utilizând următoarea formulă: Competitor AdRank / Scorul dumneavoastra de calitate + .01 = CPC real.

• Rata de clic (CTR): o rată ridicată a numărului de clicuri (click-through) înseamnă că un număr mare de persoane s-a implicat în anunțurile dumneavoastra și au văzut elementele de pe site-ul dumneavoastra web. Cum se calculează: Total clicuri pe anunțuri / Total afișări = CTR.

• Cost pe achiziție (CPA): Costurile medii de marketing și de vânzare pentru clienții noi. Formula: costurile de marketing și costurile de vânzări / veniturile de la clienții noi = CPA.

• Costul efectiv pe mia (eCPM): acesta vă va arăta cât de mult ați adus anunțurile dumneavoastra în venituri: Formula: Total venituri / afișări x 1000 = CPMe.

• Rentabilitatea investiției (ROI): profitul net / investiția totală * 100 = ROI.

 

Sunt interesat de o
campanie de remarketing

 

Dacă acest lucru este copleșitor, adresați-vă experților noștri la Digital Marketing Bureau. Vă vom ajuta să creați o strategie de remarketing care să vă consolideze eforturile de publicitate digitală.

 

 

 

Sursa: www.socialseo.com

Author: Ioan Sirbu

Succesul unei afaceri are la bază un marketing eficient, ce cuprinde un mix de elemente: design, conţinut, funcţionalitate. Abordarea fiecărui business este unică şi de aceea, oferim servicii personalizate, astfel încât, obiectivele clienţilor noştri vor fi transformate într-o soluţie web de succes.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *