Există o legendă în lumea marketingului digital, cea a unui absolvent de facultate care a vrut să lucreze la o mare agenție de marketing digital.
Acest tânăr absolvent de business și-a prezentat CV-ul și, pentru că nu a fost contactat, a decis să utilizeze Google AdWords licitând pe numele directorilor companiei respective.
Atunci când acești directori au intrat pe Google și au făcut clic pe anunțurile de căutare plătite, au fost duși la CV-ul absolventului. Directorii au fost amândoi impresionați, iar absolventului i-a fost, în cele din urmă, oferita slujba.
Destul de inventiva utilizarea Adwords, nu?
Acesta sfidează modul clasic în care întreprinderile utilizează platforma: licitarea cuvintelor cheie cu intenții comerciale și convingerea potențialilor clienți să facă clic pentru a vizita site-ul dumneavoastra Web. Dermatologii licitează pentru cuvinte cheie cum ar fi „fixarea acneei mele” și „dermatologul timisoara”, în timp ce întreprinderile de îngrijire a peluzei licitează pentru „servicii de tăiere a ierbii”.
Este o publicitate chinuitoare cost-pe-clic (CPC) și adesea este o modalitate excelentă pentru proprietarii de afaceri de a-și aloca bugetul publicitar.
Singura problemă este că Google Adwords poate deveni cu adevărat scump atunci când concurenții dumneavoastră licitează pe aceleași cuvinte cheie. (Cuvântul cheie „managementul activelor” costa 49,86 $ pe clic, iar „avocatul” costa aproape 55 de dolari pe clic.)
Din fericire, aceasta nu este singura modalitate de a utiliza AdWords. Iată câteva modalități neobișnuite de a utiliza Google Adwords pe care probabil că nu le-ați încercat încă:
1. Îndrăzniți să luați clienții competitorilor
Atunci când consumatorii se apropie foarte mult de efectuarea unei achiziții, aceștia cauta pe Google furnizori pe care i-au găsit pentru a-i compara. Dar dacă afacerea dumneavoastră nu este una de pe lista furnizorilor?
Nu te stresa. Cu o inginerie puțin inteligentă în Google Adwords, puteți intercepta clienții în timpul acestei faze finale de cercetare.
În loc să licitați și să vă concentrați asupra cuvintelor cheie din industrie, încercați să configurați anunțurile pe numele de marcă al concurenților bine situați pe piață. Prin introducerea afacerii în conversație atunci când consumatorii vă cercetează concurenții, vă oferiți ocazia de a atrage achiziții de la cei care sunt încă pe val.
De fapt, un pic Googling arată că aceasta este o practică destul de obișnuită. Când vă aflați pe Google si veți căuta dupa cuvăntul „Outbrain”, veți găsi un anunț de la concurentul său: Taboola. Și când căutați „Taboola”, veți găsi un anunț de la Outbrain.
Compania de saltele Tuft & Needle face acest pas mai departe. Când anunțul Google „Casper”, Tuft & Needle sugerează că există un defect șocant în produsul concurentului. „Nu cumpărați o saltea”, scrie: „Înainte de a afla adevărul”.
Când efectuați un clic, aterizați pe o pagină de destinație personalizată Tuft & Needle cu videoclipuri explicative care discreditează concurenții mai puternici și oferă o soluție potențial mai bună. Dificultăți etice, trebuie să recunosc că aceasta este o utilizare destul de genială a anunțurilor Google.
Toate acestea pot deveni scumpe, mai ales dacă alți concurenți încearcă aceeași tactică sau dacă marca stabilită se protejează prin propriile anunțuri Google. Dacă aceasta înseamnă că braconajul este în afara bugetului, o altă opțiune inteligentă este să licitați pe versiuni greșite ale numelor de marcă ale concurenților dumneavoastră.
„Licitarea pe o versiune greșită a mărcii dumneavoastră de competitor poate produce minuni, mai ales dacă concurentul este un nume important în industria dumneavoastră”, explică Nick Ilev, Director Marketing la Gabriel Marketing Group. „În unele cazuri, mai mult de 10% dintre persoanele care caută nume de marcă le tastează greșit. Dacă profitați de aceste scrieri greșite, puteți trage în partea de sus a paginii cu cheltuieli publicitare relativ scăzute. „
2. Targetați persoanele care nu sunt încă pregătite să cumpere
Suna contraintuitiv, nu? De ce doriți să mergeți după persoanele care nu sunt încă gata să cumpere?
Potrivit lui John Leo Weber, vicepreședinte al Marketingului la ProjectManager.com, totul se reduce la diferite interpretări ale valorii pe care Google Adwords le oferă.
„Cei mai mulți agenți de publicitate licitează pentru cuvintele cheie intense pentru cumpărători, deoarece văd AdWords ca un motor de conversie”, spune Weber. „În schimb, agenții de publicitate ar trebui să trateze AdWords ca motor de trafic. Puteți licita pentru cuvinte cheie mai puțin intenționate pentru cumpărători pentru a aduce trafic pe site-ul dumneavoastră și pentru a pune oamenii în canale pentru a fi vizate în alte moduri. „
Cu această mentalitate, o neconversie la prima vizită este o oportunitate, nu o pierdere. Atâta timp cât aveți la dispoziție canale de marketing pentru a captura și hrani potențialii clienți, puteți obține potențialii clienți pentru o fracțiune a costului și apoi utilizați celelalte canale de marketing pentru a le converti în jos. Cu alte cuvinte: remarketing.
Atunci când aveți cuvinte cheie cu intenții comerciale intense care merg cu 50 $ + pe clic, această tactică de vârf a funiei începe să pară destul de atrăgătoare.
3. Afla cui nu poti sa vinzi
Imaginați-vă că vindeți software care ajută medicii independenți să-și administreze practicile medicale. Produsul dvs. nu este proiectat pentru sisteme de sănătate mari, astfel încât nu doriți un astfel de client.
Dacă vizați cuvinte cheie precum „software de gestionare a birourilor medicale”, veți ajunge la publicul țintă. Este minunat, dar, de asemenea, puteți obține oameni care caută software pentru a sprijini gestionarea practicilor mari.
Acest scenariu s-a întâmplat cu Beth Cooper, director de marketing la KNB Communications.
„Faptul este, indiferent cât de mare este produsul dumneavoastră, ca există oameni la care pur și simplu nu le vindeți”, a spus Cooper. „Trucul este să-mi dau seama cine sunt acei oameni și să ma gândeasc la cuvintele cheie după care aceștia iși efectueză căutarile. AdWords vă permite să le adăugați drept „cuvinte cheie negative”, ceea ce înseamnă că nu vor afișa anunțul dumneavoastră persoanelor care utilizează acei termeni de căutare. „
Prin utilizarea cuvintelor cheie negative cum ar fi „spital” și „mare”, Cooper a eliminat persoanele care căutau lucruri precum „software de gestionare a spitalelor” sau „soluții de gestionare a practicilor medicale mari”. A folosit, de asemenea, cuvinte cheie negative, deoarece clientul nu ar vrea să plătească pentru clicuri dacă oamenii căutau un produs software free.
De ce toate acestea sunt importante? Cuvintele cheie negative vă pot economisi bani și timp.
Rețineți: plătiți pentru fiecare clic într-o campanie AdWords. Nu doriți să plătiți pentru clicuri dacă persoana care da clic nu va fi niciodată un client. Așadar, direcționarea în continuare a campaniilor dumneavoastră vă va oferi mai multă bunăstare pentru banii pe care ii cheltuiți.
Cu ajutorul cuvintelor cheie negative îmbunătățiți și scorul de calitate pe care Google îl atribuie fiecăruia dintre anunțurile dumneavoastre. Un scor mai bun de calitate înseamnă clasări mai ridicate ale anunțurilor și – ați ghicit – un cost mai mic pe clic. Câștigul câștigului final.
Doresc o consultanță
pentru campanie Google Adwords
Urmează partea a II-a
Sursa: www.forbes.com