Tacticile marketingului afiliat sunt utilizate cel mai frecvent de către comercianții cu amănuntul online.

Affiliate Marketing

Imaginați-vă că vă creați o mică afacere și doriti să răspândiți cuvântul despre noile dvs. produse și servicii. Unde veți face publicitate? Cine vă ajută să vă transmită mesajul?

Căi de acces precum internetul au oferit întreprinderilor mai multe oportunități de conectare cu o mare varietate de consumatori. Din păcate, Internetul este, de asemenea, un mediu extrem de „zgomotos”, în care consumatorii sunt împovărați cu reclame dintr-o varietate de direcții din surse neîncrezătoare.
In speranța de a elimina o parte din acest zgomot, multe întreprinderi intră în parteneriate afiliate, unde un site web promovează afacerea pentru comision. Aceste tactici permit companiilor să intre în parteneriate cu surse de încredere care comercializează afacerea. În loc să plătească un preț stabilit pentru o anumită perioadă de anunțuri, companiile plătesc prin performanță pentru campaniile afiliate, oferind noilor afaceri o alternativă mai ieftină la rutele de marketing tradiționale.

Cine utilizeaza marketing afiliat?

Tacticile marketingului afiliat sunt utilizate cel mai frecvent de către comercianții cu amănuntul online.

Amazon.com este unul dintre cele mai mari nume în marketingul afiliat. Programul său a fost unul dintre primele campanii majore de marketing afiliat dezvoltat și a devenit un model pentru campaniile ulterioare ale altor companii.

Din cauza comisionului site-ului afiliat, marja de profit pe produsele vândute este mai mică, dar volumul total al vânzărilor tinde să fie mai mare. Produsele care beneficiază în mod deosebit de expunerea ridicată, cum ar fi cărțile și muzica, sunt candidați buni pentru o strategie de marketing afiliat. Divertismentul, în special jocurile de noroc, a înregistrat și o creștere prin intermediul acestui marketing. Alte sectoare de afaceri care se dezvoltă prin intermediul markeingului afiliat includ vânzările de finanțare, de călătorie și de telefonie mobilă.

Asupra carui tip de consumator are efect marketingul afiliat?

Pentru ca oamenii să răspundă pozitiv strategiilor de marketing afiliat, trebuie să se simtă confortabil în a face achiziții online. Mulți adulți mai în vârstă preferă să achiziționeze bunuri sau servicii în persoană la magazinele de cărămidă și mortar.
Clienții cei mai afectați de marketingul afiliat sunt cei care deja fac cumpărături online. Din fericire, comportamentul lor la cumpărături online determină editori de site-uri să structureze și să creeze site-uri web pentru a răspunde acestor cerințe. Acestea includ (dar nu se limitează la acestea):
• Site-uri de comparare a cumpărăturilor și redirectionari
• Site-uri de cupoane și rabaturi, care colectează și promovează promoții speciale
• Site-uri de nișă de piață, care oferă adesea recenzii de produs
• Bloguri și vloguri (bloguri video) cu subiecte legate de produsul dvs.
• Site-uri web care utilizează adbars cu conținut dinamic, generând anunțuri relevante pentru conținutul paginii
Clienții care fac cumpărături online au un mijloc ușor și imediat de a cerceta produse și de a compara prețurile. Orice strategie de marketing afiliat trebuie să țină cont de faptul că baza de clienți va avea tendința să fie mai informată despre produsele sale – și despre cele ale concurenților săi.

Cum este dezvoltata o campanie de marketing afiliat?

La implementarea unei campanii de marketing afiliat, companiile trebuie să se asigure că produsele lor sunt competitive pe piață. Multe filiale – cum ar fi site-urile de comparație pentru cumpărături sau site-urile de discuții dedicate anumitor industrii – oferă vizitatorilor informații cu privire la multe alte produse de pe piață.

Elemente cruciale ale marketingului afiliat:
– Conștientizarea concurenței
– Dobândirea afiliaților potriviți
– Urmărirea datelor primite (în special a conversiilor de vânzări) de la site-urile afiliate
– Menținerea programului, corectarea problemelor și abuzurilor

Întreprinderile găsesc apoi editorii site-urilor web pentru a încheia parteneriate cu ei. Rețelele afiliate existente au deja baze mari de editori, astfel încât conectarea cu o singură rețea conectează automat o afacere cu un număr semnificativ de potențiali afiliați.
Pentru a profita de astfel de voluntari, o afacere ar trebui să aibă, de asemenea, informații despre programele afiliate disponibile printr-un link pe pagina de pornire. Întreprinderile trebuie să aibă grijă să se asigure că afiliații nu vor câștiga o reputație slabă dacă se angajează în practici negative, cum ar fi spam-ul utilizatorilor pentru a-și crește comisionul.
Designul eficient al site-ului web este fundamental pentru a face ca orice campanie de marketing pe internet să funcționeze. Mii de afiliați pot crește traficul web, însă dacă paginile de destinație nu sunt atractive, o afacere nu va converti acești vizitatori în clienți plătitori.
În cele din urmă, o campanie eficientă de marketing afiliat necesită întreținere. Aceasta implică urmărirea datelor de la mii de afiliați și reacția la probleme – cum ar fi comportamentul afiliat sărac – care trebuie eliminate. Întreținerea ajută, de asemenea, întreprinderile să identifice care site-uri web aduc cel mai mult trafic, astfel încât să poată ajusta în consecință.

Comment Box is loading comments…