Business to People Marketing

B2P – Business to People Marketing

Business-to-people (B2P) marketing se focusează pe indivizi unici. Cei care se angajează în B2P marketing se apropie de clienții lor de afaceri nu ca de niște simple organizații, ci ca de niște persoane individuale cu dorințe și așteptări unice.

Cine are nevoie de marketing B2P?

B2P marketing este realizat de orice afacere dispusă și capabilă să obțina feedback de la clienții individuali, indiferent dacă acești clienți sunt consumatorii finali sau alte întreprinderi cu clienții proprii. Câteva exemple notabile includ:

– Amazon.com, care utilizează informații despre ceea ce un client vede sau a cumpărat deja, pentru a sugera alte elemente

– Dell Computers, care oferă clienților opțiunea de a „construi propriile computere“, făcând alegeri pe o bază componentă

– pantofi Nike, care permite consumatorilor să personalizeze pe cei Air Force

– brokeri imobiliari, care pot utiliza adresa ta IP pentru a sugera case de vânzare din zona dvs.

– Intreprinderile mici cu pagini fan Facebook, care pot interacționa cu fanii pe o bază „unu-la-unu”!?

Asupra căror tipuri de consumatori are efect marketingul B2P?

Tehnologiile informației și comunicațiilor moderne au erodat vechile distincții între casă și piață. Astăzi, mulți oameni au acces la rețelele de social media pe o bază aproape 24/7, permițându-le să interacționeze cu afacerile prin intermediul telefoanelor lor, laptop-uri și tablete.

B2P este eficientă pentru întreprinderi și consumatori, atât de mult, încât unele companii nu se mai observă distincția B2B / B2C și să ia doar o singură abordare B2P.

B2P în loc de marketing B2B. Din nou, deciziile de afaceri pot fi atinse diferit față de deciziile de cumpărare individuale, dar în cele din urmă ambele tipuri de decizii sunt luate de oameni. Emoția și relația personală este prezența în ambele decizii personale și de afaceri. Astfel, un comerciant B2P va avea contact personal cu o decizie de afacere și va afla ce îi motivează, ce valori și viziuni au și despre nevoile propriilor clienți.

B2P în loc de marketing B2C. Segmentarea consumatorilor poate crea grupări plauzibile de clienți, dar clienții individuali pot folosi datele pentru a se plasa în chiar mai multe categorii unice. Cumpărăturile online permite clienților să caute informațiile de care au nevoie, în funcție de criterii extrem de personalizate. B2P marketing ia în considerare acest lucru atunci când realizează site-uri web, anticipând întrebările clienților despre produse, precum și crearea de opțiuni pentru clienți, pentru a oferi feedback specific.

De exemplu, unele site-uri au o opțiune de chat de la persoană la persoană. B2P consideră întrebarea „Ce anume caută clientul?“ În loc de întrebarea B2C vechi, „Ce pot convinge clientul să cumpere?

Cum este dezvoltată o campanie de marketing B2P eficientă?

Inainte de internet, comunicările de marketing au fost în primul rând-un singur fel. Afacerile pur și simplu fac publicitate pentru produsele și serviciile pe care le oferă clienților potențiali. Astăzi, această comunicare este o stradă cu două sensuri, cu clienți activi, punând întrebări mai specifice cu privire la produsele și serviciile unei companii.

Site-uri web de afaceri trebuie să fie construite pentru a le răspunde clienților. Astfel, scopul este de a adapta informațiile și experiența în funcție de preferințele fiecărei persoane. În cazul în care finanțarea și tehnologia este disponibilă, site-ul poate utiliza informații despre locația clientului (de la adresa IP), istoricul lor de navigare (de la cookie-uri de urmărire), și activitatea pe site-ul dvs. (care poate fi urmărita fără cookie-uri) pentru a determina ce informații îi apar.

Intreprinderile mai mici nu pot avea mijloacele necesare pentru a crea un astfel de site. Cu toate acestea, ceea ce pot face este să gestioneze un site de afaceri printr-o pagină de Facebook, de exemplu. Companiile de toate mărimile ar trebui să aibă unele mijloace de a primi conversațiilor clienților, cum ar fi o opțiune de chat online sau un forum pe un site.

O campanie eficientă B2P trebuie să ajungă la oameni prin intermediul social media. În cazul în care o piață ajunge direct la consumatori, site-uri precum Facebook și Bebo sunt folositoare; dacă afacerea vizează profesioniștii din domeniul afacerilor, LinkedIn, Innocentive și Top Coder sunt opțiuni mai bune.

Aceste site-uri oferă utilizatorilor un loc pentru a împărtăși gândurile și pentru a contribui la discuții; astfel încât oricare dintre aceste social media, utilizează o companie, este important să se angajeze într-un dialog cu utilizatorii. Acordând o atenție contribuțiilor utilizatorilor la aceste site-uri, dezvăluie ceea ce cred consumatorii despre o afacere și ceea ce doresc de la ea. Independent de publicitate, diferiții utilizatori vor discuta despre valorile produselor și serviciilor – și dezamăgirile lor, de asemenea. Participarea unei companii la aceste site-uri îi permite să răspundă în mod direct și imediat dorințelor și nevoilor consumatorilor.

Author: Ioan Sirbu

Succesul unei afaceri are la bază un marketing eficient, ce cuprinde un mix de elemente: design, conţinut, funcţionalitate. Abordarea fiecărui business este unică şi de aceea, oferim servicii personalizate, astfel încât, obiectivele clienţilor noştri vor fi transformate într-o soluţie web de succes.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *