Pe măsură ce căutați printre paginile de web preferate, ochii dvs vor „cădea” pe partea laterală a unei pagini web. Observați brusc anunțurile care au stat acolo – anunțurile care de fapt par interesante pentru ține pentru o dată.
Vizate sunt reclamele care probabil par interesante pentru utilizatori, luând în considerare preferințele lor individuale pentru a afișa un conținut relevant. Înțelegerea modului în care să pună în aplicare campanii de marketing comportamentale permite comercianților să ajungă la un public mai receptiv.
Ce este marketingul comportamental?
Spre deosebire de marketing direct, unde agenții de publicitate trimit același mesaj pentru toată lumea și se așteaptă că o mare parte a acestor oameni să respingă mesajul, marketingul comportamental ia informații online și îl folosește pentru a adapta mesajul la utilizator.
Direcționarea comportamentală folosește analiză de web, aplicații de calculator și cookie-uri, navigare și istoricul de căutare și adrese IP, pentru a crea profiluri de utilizator ale consumatorilor individuali. Cu această informație, serverul publicitar al site-ului va genera apoi conținut sau anunțuri relevante și orientate, care vor face apel la interesele lor.
De exemplu, cei care vizitează secțiunea auto a unui site de știri generale vor începe să vadă anunțurile auto atunci când navighează pe alte secțiuni ale acestui site, iar aceste anunțuri se vor schimba și vor devini mai vizualizate de-a lungul timpului.
Luați în considerare Facebook, unde utilizatorii împărtășesc o varietate de informații în fiecare zi – nu numai despre preferințele și interesele lor, ci și despre prietenii lor, de asemenea.
Anunțurile destinate consumatorilor care vizionează videoclipuri pe YouTube sunt, de asemenea, de multe ori, rezultatul comportamentului de marketing.
Cine are nevoie de behavioral marketing?
Cei mai mulți retaileri online și site-uri de social-media folosesc deja marketing comportamental. Cu toate acestea, marketingul comportamental nu este folosit doar pentru a „vinde diverse lucruri.“ Prin direcționarea anunțurilor către nevoile specifice, companiile pot oferi, de asemenea bunuri și servicii, care nu numai că vor umple „dulapurile” consumatorilor, dar vor îmbunătăți calitatea vieții. De exemplu, o companie farmaceutică poate crea și implementa publicitate care încurajează oamenii să folosească și să continue să ia un nou medicament pentru cancer sau hiperactivitate.
Deoarece marketingul comportamental este foarte bine direcționat, această strategie nu funcționează la fel de bine cu produse care se adresează unui public mai larg. Cu toate acestea, atunci când sunt utilizate în mod corespunzător, direcționarea în funcție de comportament poate fi o modalitate foarte eficientă de a ajunge la clienții potriviți cu produsele și serviciile potrivite.
Cum este dezvoltat și implementat un plan de marketing comportamental?
Strategiile de marketing comportamental sunt, de obicei, adoptate de companiile care au acces la tehnologia necesară. Companiile folosesc platforme automatizate de captare a datelor, cum ar fi vizitele pe site, software-ul de management al relațiilor cu clienții (CRM) și analize de email. Ce cumpără consumatorii și de ce îl cumpără?
Cu aceste informații, întreprinderile crează profiluri comportamentale ale clienților. De câte ori a vizitat acea persoană site-ul și pentru ce? A existat vreun contact direct cu clientul?
Prin crearea rapidă de mesaje care vizează consumatorii, rata de răspuns a consumatorilor va crește în timp. Pe măsură ce clienții interacționează mai mult cu un site web, companiile sunt mai capabile să personalizeze experiența site-ului pentru comportamentele sale din trecut. Companiile pot construi blocuri de conținut pe site-urile lor care servesc la anunțuri, text și video, pe baza acțiunilor din trecut a fiecărui vizitator.