Cine ar trebui sa conceapa continutul site-ului?

Continutul site-ului este cea mai importantă componenta care are efecte majore in privinta eficientei si in atingerea obiectivelor pentru care site-ul a fost conceput.

In cele mai multe cazuri, aceasta sarcina cade pe umerii antreprenorului. Eu zic ca este intru totul gresit, abordarea corecta ar trebui sa fie cu totul alta.

Realizarea unui site trebuie sa inceapa cu stabilirea obiectivelor pentru care acesta urmeaza a fi construit si ce anume vrem sa comunicam, ce informatie dorim sa distribuim. Apoi, trebuie puse pe hartie ideile principale, mesajele pe care vrem sa le comunicam, cuvinte cheie in jurul carora se construiesc povestile.

Urmeaza etapa de structurare a textului si de conceperea fluxului de navigatie pe site.

De exemplu: Pentru prezentarea produselor putem apela la o grupare a acestora dupa unul sau mai multe criterii, in functie de segmentele de piata, de exemplu. Pentru fiecare grupa de produse va fi folosit un limbaj accesibil, prezentate beneficiile si avantajele relevante segmentului de piata respectiv.

Apoi, prezentarea produsului poate fi realizata la doua nivele de profunzime tehnica: una usor de inteles, folosindu-se un limbaj comun, fara termeni tehnici, accesibila unui utilizator necunoscator al domeniului, accentuandu-se motivele pentru care ar trebui sa achizitioneze acel produs. Al doilea nivel, este unul tehnic, unde sunt prezentate detalii tehnice, caracteristici, performante, dar pastrand, totusi, un nivel accesibil utilizatorilor, site-ul fiind dedicat acestora, nu specialistilor in domeniu.

Dupa aceasta etapa de stabilire a obiectivelor, de structurare si concepere a continutului, se concepe structura si designului site-ului.

Modul in care structuram continutul influenteaza designul si functionalitatea site-ului.

Majoritatea companiilor de webdesign abordeaza problema invers, care este total gresit. Se gaseste un site placut ca design, asemenator cu site-urile concurentei si se solicita webdesignerului, realizarea unuia asemanator, iar pentru text isi asuma antreprenorul responsabilitatea. Daca copiezi structura si designul, nu poti copia si textul, ca nu se potriveste si n-ai voie.

Intrebarea este, daca textul este atat de important, ar trebui conceput de antreprenor, de agentia de marketing sau ar trebui sa lucreze in echipa?

 

Pentru a afla mai multe detalii

Contactează-ne

 

Sa vedem de ce nu este eficient ca antreprenorul sa conceapa singur continutul.

In primul rand, nu are cunostintele necesare de marketing si nici experienta in concepre de continut de marketing, competenta lui principala este in alt domeniu.

In al doilea rand, nu dispune de timpul necesar pentru conceperea continutului, cautarea si selectarea pozelor potrivite. Activitatea lui de baza ( productie, servicii, etc) , dar si alte activitati antreprenoriale ( vanzari, evidenta, personal, plati, relatia cu clientii, relatia cu banca, etc) ii ocupa tot timpul.

Conceperea continutului site-ului de catre agentia de marketing

Este o varianta mult mai buna, datorita experientei si cunostintelor specialistilor agentiei in crearea de continut de marketing. Asta in cazul in care discutam despre o echipa specializata a agentiei, nu despre o companie cu un singur angajat care le face pe toate, webdesign, content, programare, seo, etc. In cazul acesta rezultatul poate fi mai prost decat in prima varianta.

Conceperea continutului site-ului in echipa

Cea mai buna varianta este lucrul in echipa, in care antreprenorul trebuie sa comunice cu specialistii agentiei in vederea stabilirii obiectivelor si mesajelor de transmis pietei. Specialistii trebuie sa colecteze informatii de pe piata despre concurenta, despre produsele acestora, despre campaniile concurentei, eficienta acestora, despre nevoile si tipurile de consumatori. Apoi, antreprenorul trebuie sa le furnizeze informatii despre produsele sale, care sunt elementele de diferentiere fata de concurenta, precum si alte informatii relevante. In baza acestor informatii, specialistii agentiei compun textele, le structureaza si le prezinta antreprenorului pentru studiu si aprobare.

Dupa toate aceste etape se trece la alegerea modelului de site dupa care se incarca continutul ( text, poze, infografice, etc).

Contactează-ne

Author: Ioan Sirbu

Succesul unei afaceri are la bază un marketing eficient, ce cuprinde un mix de elemente: design, conţinut, funcţionalitate. Abordarea fiecărui business este unică şi de aceea, oferim servicii personalizate, astfel încât, obiectivele clienţilor noştri vor fi transformate într-o soluţie web de succes.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *