În industria hotelieră este foarte greu de măsurat rentabilitatea investițiilor prin utilizarea rețelelor de socializare.
Atunci de ce am mai trebui să pierdem timpul și banii pe rețele de socializare?
Această atitudine poate fi nefavorabilă pentru afaceri, iar cercetările recente sugerează că brandurile hoteliere trebuie să facă o treabă mai bună în conversația cliențiilor pe social media.
Hotelurile trebuie să analizeze comportamentul publicului țintă pe social media și dacă aceste acțiuni conduc clientul la o acțiune ( rezervare, înregistrare, solicitare informații, etc).
Conform studiilor efectuate s-a constat că brandurile hotelurilor de lux au avut un volum mai mic de conversaţie pe social media în comparaţie cu alte categorii în raport (email marketing, telemarketing), ceea ce înseamnă că orice conversaţie pe social media despre noutățile pe care hotelurile le prezintă, pot avea un mare impact asupra percepţiei unui brand de lux pe social media, prin urmare, este nevoie de o strategie de social media pusă la punct.
Hotelurile trebuie să acorde atenție conversațiilor din jurul mărcilor lor online și trebuie să se implice. Raportul arată că oamenii au multe lucruri bune de spus despre hoteluri dar, volumul conversațiilor este scăzut. Aceasta este o oportunitate pentru hoteluri de a începe să facă mai mult pentru a stoca mai multe conversații si a mari portofoliul de clienti. Vă prezint câteva sfaturi pentru strategie de social media:
- Hotelurile trebuie în special să-și concentreze atenția asupra Instagram unde există mai mult de 260 de milioane de postări cu eticheta „#travel”;
- Hotelurile trebuie să-ți prezinte stațiunea, plaja, muntele, pachete cu activități oferite (mediu în care se află, punctele forte) pe social media, deoarece potențialii clienți folosesc această platformă pentru a afla unde vor vizita în viitor, ce vor face atunci când ajung acolo și unde vor rămâne;
- Hotelierii trebuie să acorde atenția recenziilor pe social media;
„Recenziile sunt deosebit de importante în domeniul hotelier. Având un numar de recenzii mai mare si mai favorabil înseamnă că probabilitatea este mai mare sa aveți o pozitie superioară față de concurență în momentul în care potențialul client își planifică și caută următoarea vacanță. Este foarte important ca companiile să-și urmărească campaniile și mesajele cu oferte trimise câtre potențiali clienți pe social media. De acestea depind toate eforturile lor de marketing, inclusiv cele organice și sociale plătite, astfel încât să poată vedea cum mijloacele de comunicare conduc traficul și influențează deciziile de cumpărare”, a declarat Elvis Lieban, Product Marketing Manager – NetBase Solutions Inc.
Este esențial ca hotelurile să se gândească la social media nu numai ca un instrument promoțional, ci și ca un spațiu pentru a comunica si a oferi consiliere clienților (trimiterea ofertelor, urmarirea recenziilor cu scopul ameliorarii serviciilor, oferirea discounturilor).
Primul pas în acest sens este de a răspunde la social mass-media. Când utilizatorii social-media menționează un brand cu o etichetă (tag #),clientul se așteaptă la un răspuns.
Uneori poți recunoaște clientul din prima, după care ai putea răspunde la intrebare pusă sau să oferi o explicație de bun simt la un comentariu neplăcut, cu scopul de a evita o conversație negativă. Un client n-o să sune la telefon pentru a cere explicații și informații din moment ce a întrebat odata pe social media. Clientul poate renunța și se poate întoarce câtre concurența foarte usor, de aceea este bine să urmariți activitatea pagini dumneavoastră.
Următorul pas este de a încorpora răspunsurile social-media în programele existente de comunicare cu clienții. Trebuie evitat ca un client nemulțumit să devină viral și să aducă o atenție nedorită brand-ului dumneavoastră. Hotelierii pot viziona industrii care deja utilizează social media pentru a oferi o mai bună comunicare pe rețelele sociale, precum companiile aeriene și furnizorii de telefonie mobilă.
În cele din urmă, hotelurile trebuie să se concentreze pe evidențierea experiențelor și a comentariilor (recenziilor) clienților online, ceea ce va contribui, în cele din urmă, la stimularea veniturilor. Consumatorii caută inspirație – unde să meargă mai departe, ce să facă atunci când ajung la destinatie, ce să mănânce și unde să rămână. Hotelierii au o mare oportunitate de a intra în conversație (distribui statusuri, video clipuri, comentarii…) pentru a răspândi entuziasmul și, de asemenea, a construi relații prin comunicarea cu clienții pe rețelele de socializare. Ambele vor ajuta la atragerea și păstrarea clienților.
Doresc realizarea unei campanii
Sursa: www.hotelmanagement.net