De ce marketingul este important pentru o companie ?

Marketingul este una dintre cele mai importante funcții ale firmei. Unii specialiști in domeniu spun că este investiția care are cea mai mare rată de rentabilitate. Investești 20.000 de euro în marketingul unui business în care ai investit 2.000.000 euro și poți avea o rentabilitate de 15-20 % din capital, ceea ce înseamnă 150.000 – 200.000 euro, adică de 7.5 – 10 de ori mai mult decât investiția în marketing. Ce se întamplă dacă nu investești în marketing nici un euro? Pierzi întreaga sumă investiție de 2 mil. de euro.

Nu numai că marketingul construiește gradul de conștientizare a mărcii, dar poate, de asemenea, să sporească vânzările, să crească afacerile și să implice clienții.
Să enumeram 6 motive-cheie pentru care marketingul este atât de important pentru orice afacere modernă.

1. Informare

La un nivel de bază, marketingul este util pentru educația clienților. Sigur, tu știi calitățile și beneficiile produselor tale, dar consumatorii? Pentru a cumpăra un produs, publicul trebuie să aibă o înțelegere solidă a ceea ce face și a felului în care funcționează. Potrivit Creativs, marketingul este cea mai eficientă modalitate de a comunica propunerea dumneavoastră de valoare clienților, într-un mod distractiv și interesant. Dacă educația consumatorilor este pe lista dumneavoastră de priorități, atunci marketingul ar trebui să fie modalitatea.

2. Egalitatea consumatorilor

Marketingul modern este un joc mai puțin costisitor decât oricând. Platformele media sociale și campaniile de e-mail au făcut ca consumatorii să poată beneficia de o posibilitate mai mare de finanțare. Pentru IMM-uri, marketingul inteligent poate ajuta pe piața concurențială chiar și când vine vorba de competiția cu concurenții cu nume mari, multinaționale, a explicat colaboratorul comunitar Business La Mancha Sims. De fapt, marketingul poate da chiar și IMM-urilor un imbold in sus. Datorită naturii mai mici a afacerilor lor, liderii IMM-urilor au adesea mult mai mult timp să acorde atenție fiecărui client în mod individual, prin intermediul diferitelor platforme de marketing. Consumatorii moderni au o experiență în ceea ce privește prețurile, astfel încât acest tip de interacțiune unu-la-unu ar putea împinge clienții în direcția dumneavoastră față de mărcile mai mari.

3. Susținere/sprijin

Potrivit Forty, „marketingul este mai mult aliment decat medicament ”. În esență, marketingul este menit să susțină prezența unei companii – să nu remedieze lipsa angajamentelor, a clienților. În acest sens, marketingul este ceva ce întreprinderile trebuie să creeze și să gestioneze în fiecare zi pentru a menține o relație sănătoasă cu consumatorii lor. Marketingul este important deoarece permite afacerilor să mențină relații de lungă durată și în continuu cu audiența lor. Nu este un remediu unic, este o strategie continuă care ajută întreprinderile să înflorească. Nu se aplică ca medicament atunci când starea de „sănătate” a firmei este proastă ( n-are clienți, n-are venituri).

4. Angajament

Implicarea clienților este esența oricărei afaceri de succes – acest lucru este valabil mai ales pentru IMM-uri. Marketingul rezolvă problema cum să păstrați o conversație după ce clientul dumneavoastră a ieșit pe ușă. În trecut, interacțiunile față în față au constituit o mare parte a angajamentului B2C. Voi mergeți în magazinul de pizza, vorbiți cu gazda, râdeți cu chelnerul, salutați proprietarul, etc. Consumatorii doresc să fie angajați în afara magazinului. Aici intră marketingul și, indiferent de mediul înconjurător, puteți trimite clienților dumneavoastră conținut pentru a-i menține angajați dincolo de orele petrecute în magazin. Publicul dumneavoastră dorește să formeze o relație cu marca dumneavoastră, iar marketingul poate fi folosit pentru a face acest lucru.

5. Vanzare

Marketingul este important deoarece vă ajută să vă vindeți produsele sau serviciile. Obiectivul oricărei afaceri este de a face bani și marketingul este un canal esențial pentru a atinge acest scop final. Companiile nu ar exista fără a vinde, iar marketingul este în cele din urmă ceea ce generează vânzările. Sigur, trebuie să aveți un produs bun, dar dacă oamenii nu știu despre ofertele dumneavoastră, atunci cum puteți genera vânzări? Raspunsul este simplu: Nu puteți. IMM-urile trebuie să creeze conținut proaspăt și inovativ pentru a atrage clienții și pentru ai conduce la o achiziție. Marketingul ajută vânzările și vânzările să vă ajute afacerea – ce mai puteți cere?

6. Dezvoltare

Marketingul este o strategie importantă pentru a asigura creșterea afacerii dumneavoastră în timp ce clienții dumneavoastră actuali ar trebui să fie întotdeauna principală prioritate, eforturile de marketing vă pot ajuta să vă extindeți această bază. Eforturile reduse, cum ar fi posturile de social media și campaniile de e-mail, nu pot implica doar consumatorii existenți, ci răspândesc acest cuvânt în rândul noilor potențiali clienți. În esență, marketingul asigură viitorul afacerii dumneavoastră prin implicarea nouă și veche a clienților.

 

Sursa: www.movingtargets.com

Author: Ioan Sirbu

Succesul unei afaceri are la bază un marketing eficient, ce cuprinde un mix de elemente: design, conţinut, funcţionalitate. Abordarea fiecărui business este unică şi de aceea, oferim servicii personalizate, astfel încât, obiectivele clienţilor noştri vor fi transformate într-o soluţie web de succes.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *