Evangelismul de marketing este cunoscut mai mult ca word-of-mouth-marketing

Evangelism Marketing

Într-o piață aglomerată, în care zeci de companii par să vândă produse similare, este o bucurie să găsim o afacere care să ofere cu adevărat un serviciu exemplar. Împărtășirea descoperirilor de cumpărături cu un prieten este ca și cum ați trece prin cunoașterea secretă – numai cei din grupul știu să profite de aceste beneficii.


Transformarea unui client într-un purtator de cuvant pentru publicitate este un vis de marketing. Întrucât companiile au crescut și au devenit mai impersonale, comercianții se confruntă cu mai multe provocări, făcând legături semnificative cu clienții. Consumatorii doresc să cumpere produse de la întreprinderi în care pot avea încredere și de multe ori se adresează prietenilor pentru recomandări. Acest produs “evanghelizare” ajută întreprinderile să-și construiască reputația și să răspândească serviciilor lor foarte apreciate.

Ce este marketingul evanghelist?

Evangelismul de marketing este cunoscut mai mult ca word-of-mouth-marketing și se bazează pe clienți, pentru a livra mesaje de marketing unor potențiali clienți. Când cineva recomandă un nou restaurant care le-a plăcut, o pereche de pantofi deosebit de confortabili sau un mecanic care oferă servicii oneste, acționează ca “evangheliști pentru clienți”.
Provocarea este convingerea oamenilor de a recomanda o companie într-un mod onest și organic. Evident, nu fiecare companie își poate transforma clienții în evangheliști. Multe companii oferă servicii mediocre sau previzibile, care sunt atât de obișnuite încât nu merită să pierdem timp pentru a le menționa si altora. În plus, nu există o modalitate ușoară de a influența conversațiile pe care oamenii le au cu prietenii lor. Un client ar putea avea o experienta uimitoare la un salon de unghii, dar nu le spune prietenilor lor, pentru ca au alte probleme mai importante de discutat.
Specialiștii în marketing dezvoltă strategii pentru a-i face pe alții să vorbească despre produsele și serviciile lor într-un mod pozitiv. Acestea includ totul, de la crearea de comunități online pentru a interacționa cu clienții, la sponsorizarea evenimentelor care ajută la poziționarea unui brand ca parte a unui stil de viață. Scopul oricărei strategii de marketing evanghelist este de a afla cum se potrivește un brand în viața unui client și de a face acest lucru cât mai ușor posibil. Cu cât un brand satisface in mod eficient nevoile unui client, cu atât este mai probabil ca acesta să îl menționeze prietenilor și familiei.

Cine utilizeaza Marketingul Evanghelist?

Evangelismul de marketing este un instrument care este disponibil pentru orice afacere într-o multitudine de industrii. Luați în considerare o companie mare ca Apple. Apple loyalists sunt unii dintre cei mai recunoscuți evangheliști de produse de pe piață, împărtășind experiențele lor cu tehnologii emergente în moduri entuziaste.
Firmele mici, cu bugete de marketing limitate, folosesc frecvent marketingul de evanghelizare, în locul campaniilor de televiziune sau de imprimare mai scumpe. Un restaurant cu deserturi delicioase adesea atrage mai mulți clienți prin trimiteri și recomandari verbale, decât prin trimiterea de cupoane pentru deserturi gratuite.
Afacerile iubesc marketingul evanghelizării, deoarece produce o rentabilitate ridicată a investițiilor. Suma banilor generați în vânzări noi este în mod obișnuit semnificativ mai mare decât banii cheltuiți pe marketing, deoarece trimiterile la clienți sunt, de obicei, gratuite.
Evangheliștii clienților sunt clienți obisnuiti care susțin o marcă cu banii și lauda lor. Acest lucru produce beneficii pe termen lung pentru o companie. Orice afacere interesată de crearea unei baze de clienți angajați va avea ceva de câștigat din marketingul de evanghelizare.

Cum este planul de marketing evanghelist dezvoltat si implementat?

Cel mai important aspect al oricărui plan de marketing evanghelist este de a stabili o legătură cu clienții. Cea mai bună modalitate de a atrage clienții despre o marcă, este ca firmele să înceapă dialogul. Informațiile care reies din aceste conversații pot fi folosite pentru a crea produse și servicii mai utile.
Înainte de a pune în aplicare un plan de marketing privind evanghelizarea, întreprinderile trebuie să se angajeze în cercetarea pieței cu grupuri de interese, sondaje online sau alte strategii de colectare a informațiilor pentru consumatori. Scopul este de a crea un portret deschis, cinstit și cuprinzător al modului în care un brand este înțeles în mintea publicului. Această analiză ar trebui să se concentreze atât pe pozițiile, cât și pe aspectele negative ale mărcii. Percepția populară a unei companii ar putea fi aceea că are produse de calitate, dar un serviciu cu clientii teribil, oferind companiilor o șansă de a-și consolida punctele forte și de a-și corecta greșelile.
Identificarea clienților “de masa” este o altă caracteristică importantă a strategiei de marketing pentru evanghelizare. Dacă o companie dorește să maximizeze conversația despre produsul sau serviciul lor, trebuie să comercializeze cea mai largă secțiune posibilă a clienților.
Odată ce o companie a strâns cât mai multe informații despre experiențele clienților, trebuie să fie pregătită să facă schimbări pe baza acestor informații. Aceste schimbări pot fi relativ minore sau pot necesita revizii majore. Un exemplar faimos este e-reader-ul Amazon Kindle. Amazon a analizat zecile de mii de recenzii ale clienților postate pe site-ul lor pentru a ajuta la îmbunătățirea Kindle-ului, deoarece a trecut prin mai multe generații de reproiectări. Luând o abordare atentă la feedback-ul clientului, au reușit să transforme critica publică în laudă publică. Kindle este acum unul dintre cei mai folosiți cititori electronici din lume.

Marketingul Evanghelist in actiune

Nu există o strategie perfectă pentru transformarea clienților în evangheliști. Companiile au experimentat o gamă largă de abordări pentru a-și face clienții să vorbească despre produse și mărci. Mai jos sunt câteva exemple creative din companii reale.
• Buffalo Exchange – lanțul de îmbrăcăminte folosita, recrutează elevii de liceu interesați de designul de modă pentru a acționa ca “trendsetters”. Ei au primit carduri cadou la magazin și au cerut să îmbrace manechine în stiluri noi. Acest program simplu și ieftin a fost o modalitate de a se conecta cu tinerii cumpărători conștienți de modă care influențează alegerile prietenilor lor.
• C & M Auto Service Inc – Acest magazin de mecanici din Illinois a înființat un panou de consultanță pentru clienți pentru a solicita feedback de la persoanele care au folosit de fapt magazinul. Grupul a putut furniza informații despre modul în care au fost percepute serviciile. Folosind aceste informații, compania a reușit să își perfecționeze ofertele de marketing și de servicii pentru a evidenția punctele lor forte. Acest lucru le-a făcut compania mai utilă și, prin extensie, recomandabilă.
• Pizza Dewey – Acest mic lanț de pizza Midwestern creează clienti evangheliști prin transformarea greșelilor într-o cauză pentru comentarii. În cazul în care o comandă a clientului este incorectă din orice motiv, întreaga masă este gratuită și îi este oferit un certificat cadou pentru a fi utilizat la următoarea vizită. Mulți clienți sunt atât de copleșiți de serviciul generos, incat laudă restaurantul chiar și atunci când a fost făcută o greșeală.
• Discovery Education – Acest editor educațional creează un dialog despre produsele sale prin conectarea cu profesorii și profesioniștii din industrie la conferințele tehnologiei educației. Compania închiriază o cameră, oferă mâncare și băuturi gratuite și permite vizitatorilor obosiți de conferință să se relaxeze într-o atmosferă placuta. Toți vizitatorii primesc studii gratuite pentru unele dintre cele mai populare produse ale Discovery.

Comment Box is loading comments…


Author: Ioan Sirbu

Succesul unei afaceri are la bază un marketing eficient, ce cuprinde un mix de elemente: design, conţinut, funcţionalitate. Abordarea fiecărui business este unică şi de aceea, oferim servicii personalizate, astfel încât, obiectivele clienţilor noştri vor fi transformate într-o soluţie web de succes.