Ce înseamnă marketingul pe Facebook?

Înainte de a face orice cheltuieli de marketing, este bine să știți cât mai multe aspecte de publicitate pe Facebook. În primul rând, Social Media nu este atât despre cum să faci bani sau cum să primești Like-uri pe Facebook, cât despre a crea și întreține o imagine favorabilă companiei. Imaginea firmei în Social Media este cel puțin la fel de importantă ca o pagină web de afaceri, dar mult mai ușor de pus în practică. Fie că reprezinți un brand mare sau o afacere mică, cu siguranță o parte dintre clienții tăi sunt deja pe Facebook. Paginile de afaceri pot obține creșterea audienței chiar dacă nu primesc „prieteni”, ci „fani” – iar această distincție face diferența.

Crearea și menținerea unei pagini de Facebook ca și canal de comunicare face parte din strategia de marketing online. Este utilă pentru publicitate online, pentru a menține contactul cu clienții, dar și pentru a atrage noi vizitatori. Paginile Facebook sunt adesea legate de paginile web ale companiilor, prin urmare utilizăm aceleași informații în ambele locuri pentru a menține o familiaritate.

marketingul pe Facebook
marketingul pe Facebook

Cui i se potrivește marketingul pe Facebook?

Branduri. Mâncare, electronice, bunuri casnice, restaurante, aproape orice fel de marcă poate fi subiect de promovare pe Facebook, transformând clienții pasivi în clienți activi, care au observat noutățile promoțiilor și evoluțiile, și la rândul lor împărtășesc cu prietenii.

Afaceri locale. Fie că este o afacere de familie sau o franciză deținută de o companie mare, o pagină de promovare Facebook poate fi folosită pentru a transforma o bază locală pentru clienți într-o bază de fani care vizitează mai des magazinul tău.

Organizații non-profit. Organizațiile de caritate, grupuri politice și campanii de servicii publice pot beneficia de creșterea audienței folosind capacitățile naturale de partajare ale Facebook-ului.

Sugestie: Pentru început, fiecare membru al echipei de marketing ar trebui să dea Like paginii de business, de pe propriile profiluri; chiar și angajații firmei ar trebui încurajați să facă acest lucru. Aceste Like-uri pe Facebook înseamnă o expunere mai mare pentru pagină, această activitate putând fi văzută de toți prietenii lor.

Ce consumatori sunt țintiți de marketingul pe Facebook?

Mai mult de jumătate din toți utilizatorii sunt în intervalul 18-34 ani.

Din cauza valorii sale considerabile de utilizatori, există o gamă largă de segmente de piață care poate fi atinsă prin publicitate pe Facebook și o bază activă de fani pentru aproape orice nișă.

O informație mai utilă despre utilizatorii de Facebook este legată de intervalul de timp. Când este marketingul pe Facebook mai eficient?

Pagina de început arată postările prietenilor cu care interacționezi cel mai des și cele care sunt mai recente. Deci, postările unei companii pe un site de socializare vor fi vizibile pe paginile principale ale fanilor lor aproximativ 3 ore după ce au realizat postarea.

Se observă că postările efectuate dimineață atrag mai multe comentarii decât postările făcute seară. Utilizatorii pot verifica Facebook-ul oricând pe parcursul zilei (cel mai mare trafic este în jurul orei 15.00). Totuși, utilizatorii care merg la școală sau care lucrează, în mod obișnuit își verifică Facebook-ul înainte și după muncă; prin urmare, postările despre o afacere între orele 9.00-17.00 ratează o mulțime de oportunități.

Cum dezvoltăm o campanie de marketing pe Facebook?

Pornim de la consistența comunicării. Crearea unei pagini Facebook inactive nu favorizează imaginea firmei. Pentru a atrage fanii, asigurăm în permanentă conținut nou, sub diferite forme. Anunțăm promoții, discounturi ale produselor și serviciilor sau orice poate trezi interesul fanilor. Astfel, oamenii pot vedea și distribui conținutul paginii.

Pagina Facebook
Marketingul pe Facebook

Frecvența postărilor este un alt factor major. Utilizatorii cu peste 130 de prieteni activi sunt adesea fani ai diferitelor branduri, personalități și organizațîi. Când ei se conectează, pot vedea și aprecia activitatea celor pe care îi urmăresc.

De asemenea, postările trebuie să invite clienții la interacțiune. Te încurajăm să afișezi acțiuni consistente și simple precum „watch this”, „like this” sau „share this”. De asemenea, poți încuraja participarea la concursuri și sondaje ( o altă modalitate de a colecta clienți prin promovare Facebook).

Promovăm o relație pozitivă prin menținerea comunicării în ambele sensuri. Când fanii postează comentarii la conținutul de pe pagină afacerii tale, asigurăm responsivitate. În activitatea noastră, un reprezentant al echipei este pe recepție. Răspunzând rapid și relevant, posibilitatea ca urmăritorii sau fanii paginii să devină cumpărători, crește. Până la urmă, Facebook nu este despre cum să faci bani, dar contribuie la scopul final al vânzărilor.

Folosirea aplicațiilor pe pagina Facebook

O varietate de aplicații diferite pe pagina de Facebook îți permit să:

• Te conectezi pe canalul YouTube de pe pagina Facebook;
• Coordonezi pagina Facebook cu blogul companiei sau cu contul de Twitter;
• Soliciți feedback-ul clienților.

Marketingul pe Facebook