Întrebări frecvente despre marketingul digital
Bine ați venit pe pagina noastră dedicată întrebărilor frecvente despre serviciile noastre de marketing digital!
Bine ați venit pe pagina noastră dedicată întrebărilor frecvente despre serviciile noastre de marketing digital! Întrucât înțelegem că navigarea în lumea marketingului online poate fi uneori confuză, am compilat mai jos o listă cuprinzătoare de întrebări și răspunsuri pentru a vă oferi claritate și încredere în alegerile pe care le faceți pentru afacerea dumneavoastră.
Dacă nu găsiți răspunsurile la întrebările dumneavoastră pe această pagină, vă rugăm să nu ezitați să ne contactați direct pentru a obține clarificări suplimentare sau pentru a discuta despre nevoile și obiectivele specifice ale afacerii dumneavoastră.
Marketing digital reprezintă totalitatea eforturilor depuse şi utilizarea instrumentelor disponibile, în vederea promovării unui brand, produs sau organizaţie şi a gestionării relaţiilor cu clienţii, prin canalele online existente.
Este foarte important, atunci când intri în mediul online, să faci o documentare amănunţită. Am putea enumera o multitudine de tactici, mai mult sau mai puţin eficiente, dar înainte de a alege instrumentele de promovare, trebuie să îţi cunoşti publicul şi obiceiurile lui.
Cuvintele cheie ne arată ce caută oamenii şi ne ajută să înţelegem cât sunt de interesaţi de produsele noastre (cât de bine le cunosc);
• Google Analytics – oferă rapoarte uşor de folosit şi de interpretat;
• Social Media, Display Advertising, Content Marketing – potrivite segmentului de afaceri B2C (business to customer), dar existenţa unui buget este esenţială;
• SEO – creşterea numărului vizitatorilor pe site.
Beneficiile pe care mediul online îl aduce unei afaceri, sunt multiple. Iată câteva dintre atuurile pe care le poţi avea, dacă utilizezi marketingul digital:
1. Îmbunătăţeşti rezultatele -> Google Analytics pune la dispoziţia antreprenorilor informaţii utile şi relevante, care îi ajută să dezvolte strategii de optimizare a ratei de conversie;
2. Stăpâneşti promovarea prin Social Media – Campaniile desfăşurate prin intermediul social media oferă companiilor şansa de a intra în contact cu clienţii lor sau cu noi clienţi;
3. Feedback – clienţii tăi îţi cunosc cel mai bine produsul şi serviciul, deoarece îl folosesc. Deci, ar fi bine să îi asculţi şi să iei măsurile potrivite, pentru le satisface nevoile;
4. Notorietate – cumpărarea unui produs are loc după ce consumatorii devin conştienţi de el, ceea ce face notorietatea unul dintre cei mai puternici indicatori din marketing;
5. Branding – crearea unui brand reprezintă parcurgerea unui drum ce trebuie corectat şi controlat în permanentă, pentru a te asigura că ceea ce transmiţi ajunge în mod corect la consumator.
Marketingul digital se concentrează pe utilizarea internetului și a tehnologiilor digitale pentru a ajunge la public, în timp ce marketingul tradițional se bazează pe metode precum reclamele TV, radio, print și evenimentele fizice. Marketingul digital oferă o mai mare precizie în segmentarea publicului și măsurarea rezultatelor, oferind oportunități mai mari pentru personalizare și interacțiune directă cu consumatorii.
Orice efort de promovare a unui produs sau serviciu, vizează urmărirea planului de marketing. Acesta conturează toate faptele relevante privind organizaţia:
1. Analiza situaţiei – se studiază toate detaliile relevante privind istoricul companiei. Principalii piloni pe care se va contura întreaga strategie sunt următorii: dezvoltarea companiei, serviciile oferite, volumul de vânzări, comunicarea şi analiza SWOT.
2. Stabilirea obiectivelor;
3. Conturarea strategiei:
•stabilirea publicului ţintă este primul pas şi are la bază procesele de segmentare şi cercetare;
•determinarea mixului de marketing -> companiile au la dispoziţie o mare varietate de opţiuni, fiecare dintre ele punând accentul pe unul sau mai multe elemente în mixul de marketing;
4. Definirea tacticii – obiectivele companiei indică destinaţia, strategia indică drumul, iar tactica (sau planul de programe) determina acţiunile ce vor fi dezvoltate pe termen scurt, momentul şi modul în care acestea vor fi implementate;
Cu siguranţă, serviciile SEO iţi vor fi de folos în următorul sens:
•Pe termen lung SEO, înseamnă randament sporit (ROI – Return on Investment). SEO te va ajuta să fii printre primii, dacă produsele tale ating standarde înalte de calitate, iar dacă conţinutul site-ului tău este unul adecvat.
•Credibilitate pentru brand-ul tău
•Promovarea calitativă creşte vizibilitatea site-ului – SEO contribuie la crearea unei percepţii şi reputaţii mai bune în ceea ce priveşte produsele sau serviciile furnizate de către tine, fiind serviciul care face diferenţa în mediul online, oferind vizibilitate sporită site-ului tău în Motoarele de Căutare, acolo unde potenţialii clienţi caută serviciile şi produsele pe care le oferi.
•Crearea de noi relaţii de afaceri
•Conţinut consistent şi relevant – SEO ajută la crearea unui conţinut bun, actual şi relevant şi ajută la creştere naturală a poziţiilor în Motoarele de Căutare
•Creşteri pe termen lung.
În mediul online, realizarea site-ului de prezentare, este la fel de necesară precum este amenajarea un sediu. Indiferent de strategia de promovare folosită sau de activităţile desfăşurate, orice companie, are nevoie de un spaţiu central pentru a-şi defini şi prezenta activitatea şi pentru a facilita comunicarea cu publicul.
•Definirea identităţii online – răspunzând la întrebările „Cine sunt?” , „Care este punctul central al activităţii lor?” şi „Cui se adresează?”.
•Creearea unei viziuni despre experienţa de navigare pe care trebuie să o facilităm. Pe lângă aspect, trebuie asigurată şi funcţionalitatea, cursivitatea navigării de la o pagină la alta şi implementarea optimă a modulelor şi aplicaţiilor auxiliare pentru realizarea site-ului.
•Pasul următor este delimitarea şi crearea conţinutului. În crearea de conţinut, se utilizează texte concise, optimizate pentru motoarele de căutare şi întotdeauna concentrate pe subiectul paginii. Ilustrarea activităţilor promovate este, cheia succesului. Când vine vorba de imaginile şi clipurile video sau audio integrate în site, tendinţa este spre selectarea conţinutului cu cel mai mare grad de reprezentativitate.
•Consultări suplimentare, în vederea generării unui feedback şi a testării funcţionalităţii, asigurându-ne că site-ul este compatibil cu multitudinea de dispozitive şi de browsere ce vor fi folosite pentru accesarea sa.
Există două elemente principale: natura obiectivelor şi forma în care acestea se exprimă în planul de marketing. După natură, obiectivele de marketing pot fi cantitative şi calitative. Este recomandat ca cele două tipuri să fie trecute separat în planul de marketing, pentru că fiecare dintre acestea necesită folosirea unor metode specifice de implementare a campaniei şi, ulterior, a unor instrumente aparte de măsurare a rezultatelor obţinute.
Obiectivele cantitative de marketing: creşterea vânzărilor, creşterea cotei de piaţă, creşterea traficului pe site, reducerea costurilor de PPC.
Dintre obiectivele calitative de marketing, amintim: creşterea notorietăţii unui produs/serviciu, poziţionarea/repoziţionarea unui brand/produs/serviciu, îmbunătăţirea atitudinii clienţilor vizavi de un brand/produs/serviciu.
Prin intermediul unor strategii cuprinzătoare de SEO și SEM, ne asigurăm că site-ul dvs. apare în primele rezultate ale căutării pentru cuvintele cheie relevante pentru afacerea dumneavoastră. De asemenea, vom dezvolta și implementa campanii de conținut și social media care să sporească angajamentul și să atragă noi audiențe.
Începem prin a efectua o evaluare detaliată a afacerii dumneavoastră și a pieței țintă. Apoi, dezvoltăm o strategie personalizată, stabilim obiective clare și implementăm tactici specifice pentru a atinge acele obiective. În timp ce lucrăm împreună, vă ținem la curent cu progresul și vă oferim rapoarte regulate pentru a vă asigura că sunteți mereu la curent cu rezultatele campaniilor noastre.
Monitorizăm și analizăm constant performanța campaniilor noastre, ajustând strategiile și tactica în funcție de rezultatele obținute. De asemenea, vă oferim rapoarte detaliate și transparente despre performanța campaniilor, astfel încât să puteți vedea clar impactul investiției dvs. în marketing digital.
Sperăm că aceste răspunsuri v-au oferit o mai bună înțelegere a serviciilor noastre de marketing digital și a modului în care vă putem ajuta să vă dezvoltați afacerea online. Dacă aveți întrebări suplimentare sau doriți să discutăm despre o colaborare potențială, nu ezitați să ne contactați!