web design timisoara

Web design: creare de site-uri web

CE ÎNSEAMNĂ WEB DESIGN?

Web design-ul este procesul de proiectare al site-urilor web. Acest concept se referă doar la partea vizuală a site-ului, ceea ce utilizatorul vede și nu are nicio treaba cu partea de software, ceea ce se întâmplă în spatele unui site. 

Un web design reușit trebuie să îi ofere utilizatorului o experiență plăcută pe site, acesta să fie ușor de utilizat și plăcut din punct de vedere estetic.  Mulți web designeri pun accent pe simplitate, deoarece în acest mod utilizatorii nu sunt distrași de tot felul de elemente, iar informația este clară, bine structurată și mesajul ajunge cu succes la utilizator.  

RESPONSIVE DESIGN & ADAPTIVE DESIGN

Atunci când ne folosim de responsive design sau tradus din engleză, design receptiv, conținutul se deplasează dinamic, în funcție de dimensiunea unui ecran, în timp ce, în  adaptive design sau design adaptiv conținutul unui site web detectează dimensiunea ecranului și afișează aspectul adecvat  pentru acesta. În principiu, cu adaptive desing, site-ul web ar fi proiectat în funcție de 6 lățimi de ecran comune: 320, 480, 760, 960, 1200,1600 pixeli.

Adaptive design necesită mai multă muncă, deoarece trebuie să proiectezi machete pentru 6 lățimi.  De asemenea, acesta esti util pentru modernizarea  unui site, pentru a-l face mai ușor de utilizat pe mobil, tabletă etc.

Responsive design este mult mai utilizat în ultimul timp. Acesta a ușurat munca proiectanților și dezvoltatorilor web mai puțin experimentați, datorită disponibilății temelor accesibile (care deja sunt responsive) prin platforme precum WordPress, Joomla etc.

Acesta nu oferă atât de mult control asupra temei precum o face adaptive design, dar necesită mai puțină muncă în ceea ce privește construirea și menținerea unui site web.

Pentru a afla mai multe detalii

Contactează-ne

PLATFORMA PE CARE NE CONSTRUIM SITE-UL

Există platforme specializate care ne ajută la construirea propriul site web într-un mod rapid, ușor și fără probleme. Acestea oferă o alternativă mai ieftină față de angajarea unei agenții sau a unui programator specializat care sa programeze site-ul de la zero.

Astfel de platforme pot fi utilizate de către orice persoană care are cunoștințe minime de calculator și nu este necesar să știi să codezi, trebuie doar să înveți să utilizezi instrumentele puse la dispoziție și să înțelegi mecanismul  după care funcționează platforma. Sigur, nu este o treabă chiar ușoară, dar este accesibilă unei persoane care nu are cunoștințe de programare.

Aceste platforme ne pun la disponiziție multe elemente, module care ne ajută să ne construim un design plăcut și chiar ne oferă și teme (contra cost) realizate de către profesioniști pe care le poți folosi pentru site-ul web.

Exemple:

Sunt foarte multe variante de platforme, însă cea mai utilizată este WordPress.com.

WordPress oferă un control total asupra aspectului site-ului web și este gratuit. În schimb, pentru a avea un site web live adică să fie indexat pe Google și să poată fi găsit și accesat de utilizatori, va trebui să-l încarci pe un server specializat conectat la internet, să plătești pentru găzduirea acestuia, pentru securitate, un nume de domeniu și pentru alte module (plug in-uri), în cazul în care dorești variantă premium pentru acestea. Multe module ( plug in-uri) sunt gratuite.

CULORI

Culoarea este un aspect important al branding-ului. De exemplu, dacă ai fost atent, site-urile restaurantelor de tip fast food folosesc roșu și galben, deoarece aceste culori încurajează prietenia și senzația de foame. Subway a ales să folosească culoarea verde în loc de roșu, pentru a consolida mesajul brandului “mâncare proaspătă”.

Nu toate companiile pun accent pe acest aspect, însă ați fi surprinși de diferența pe care o face selecția de culori.

Anumite companii au făcut un studiu în ceea ce privesc butonele de pe site-urile web. De exemplu, Beamax, o companie care produce ecrane de proiecție, a observant o creștere considerabilă de 51,3% a click-urilor pe link-urile de culoare roșie față de cele albastre.

Pentru a afla mai multe detalii

Contactează-ne

Cum alegem aceste culori?

În primul rând, trebuie să înțelegi ceea ce vinzi.  Dacă dorești să mergi pe lucruri mai premium, de o calitate superioară,  violetul este cea mai indicată culoare, deoarece oamenii o asociază cu roialitatea, calitatea înaltă/ superioară.

În al doilea rând, dacă dorești să ajungi la un public mai larg, albastrul este  o culoare plăcută, liniștitoare, care se potrivește  în domeniul financiar, medical etc.

Cea mai bună modalitate de a te decide asupra unei culori primare este aceea de a te gândi la vibrația produsului/ serviciului pe care îl oferi.

Exemple:

  • Coca Cola: culoarea roșie (implică emoție/fericire)
  • Fanta: portocaliu (prietenie, timp distractiv)
  • Nikon/ McDonalds: galben (optimism, fericire)
  • Animal Planet: verde (natură, prospețime)
  • American Express: albastru (fiabilitate, asigurare)
  • Cadbury: mov ( un brand distins care are o istorie a calității)
  • Nespresso: maro ( un produs de încredere care poate fi folosit de oricine)
  • Adidas: negru (lux, eleganță)
  • Apple/ Nike: alb (implică produse elegante, ușor de utilizat)

Dacă pe site-ul tău web predomină culoarea verde atunci este o idee bună să implementezi CALL TO ACTIONS de culoare roșie pentru a evidenția caracteristicile importante asupra cărora doriți să atrageți atenția.

Încearcă să folosești doar o culoare sau maxim două pe lângă culoarea primară. Nu o să poți evidenția aspectele importante de pe site-ul web dacă utilizatorii sunt distrași de o mulțime de stimuli diferiți.

FONTURI

Fontul pentru care optezi este la fel de important ca și culoarea. Un utilizator va citi aproximativ 20% din textul aflat pe o anumită pagină, deci este foarte important să îi atragi cu o atmosferă adecvată.

Fonturile precum Arial și Helvetica transmit profesionalism. Un brand mai “distractiv” poate încerca și fonturi mai abtracte. Crucial este să găsești un echilibru între un aspect interesant și lizibilitate. Ultimul lucru pe care ți-l dorești este ca un utilizator să stea să descifreze informația de pe site-ul web.

CONCLUZII

Cel mai important aspect de care trebuie să ținem cont atunci când creăm un site web este ca acesta să aibă un design receptiv, adică să se adapteze pentru mai multe dimeniuni de ecran, astfel utilizatorul va avea o experiență plăcută.

Un site web trebuie să fie ușor de folosit, să cuprindă mesaje clare, concrete și să aibă imaginile, culorile și fonturile potrivite, în funcție de domeniul brandului.  De asemenea, funcția principală a unui site web este de a ghida utilizatorii prin diferite elemente, butoane, pop up-uri etc.

Evită pozele stock și încearcă să foloști fotografii în care apar persoane, deoarece vei crea o conexiune. Oamenilor le place să se conecteze cu alte persone, atât în viața reală, cât și pe web.

SURSE:

web design timisoara

Author: Ioan Sirbu

Succesul unei afaceri are la bază un marketing eficient, ce cuprinde un mix de elemente: design, conţinut, funcţionalitate. Abordarea fiecărui business este unică şi de aceea, oferim servicii personalizate, astfel încât, obiectivele clienţilor noştri vor fi transformate într-o soluţie web de succes.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *