Continutul site-ului este cea mai importantă componenta care are efecte majore in privinta eficientei si in atingerea obiectivelor pentru care site-ul a fost conceput.
In cele mai multe cazuri, aceasta sarcina cade pe umerii antreprenorului. Aceasta abordare este gresită, deoarece realizarea continutului presupune o multime de cunostinte si experientă.
Etapele de realizare a site-ului
Realizarea unui site trebuie sa inceapa cu stabilirea obiectivelor site-ului, ce mesaje dorim sa comunicam pietei, care este libajul folosit. Apoi, trebuie puse pe hartie ideile principale, mesajele pe care vrem sa le comunicam, cuvinte cheie in jurul carora se construiesc povestile.
Urmeaza etapa de structurare a textului si de conceperea fluxului de navigatie pe site.
De exemplu: Pentru prezentarea produselor putem apela la o grupare a acestora dupa unul sau mai multe criterii, in functie de segmentele de piata, de exemplu. Pentru fiecare grupa de produse va fi folosit un limbaj accesibil, prezentate beneficiile si avantajele relevante segmentului de piata respectiv.
Apoi, prezentarea produsului poate fi realizata la doua nivele de profunzime tehnica: un nivel usor de inteles, folosindu-se un limbaj comun, fara termeni tehnici, accesibila unui utilizator necunoscator al domeniului. Aceasta prezentare se concentrează pe motivele pentru care ar trebui sa se achizitioneze acel produs, beneficiile pe care le aduce. Al doilea nivel, este unul tehnic, unde sunt prezentate detalii tehnice, caracteristici, performante, dar pastrand, totusi, un nivel accesibil utilizatorilor, site-ul fiind dedicat acestora, nu specialistilor in domeniu.
Dupa aceasta etapa de stabilire a obiectivelor, de structurare si concepere a continutului, se concepe structura si designului site-ului.
Modul in care structuram continutul influenteaza designul si functionalitatea site-ului.
Majoritatea companiilor de webdesign abordeaza problema invers, care este total gresită. Se gaseste un site placut ca design, asemenator cu site-urile concurentei si se solicita webdesignerului, realizarea unuia asemanator, iar pentru text isi asuma antreprenorul responsabilitatea. Daca copiezi structura si designul, nu poti copia si textul, ca nu se potriveste si n-ai voie.
Intrebarea este, daca textul este atat de important, ar trebui conceput de antreprenor, de agentia de marketing sau ar trebui sa lucreze in echipa?
Pentru a afla mai multe detalii
De ce nu este eficient ca antreprenorul sa conceapa singur continutul?
In primul rand, nu are cunostintele necesare de marketing si nici experienta in concepre de continut de marketing, competenta lui principala este in alt domeniu.
In al doilea rand, nu dispune de timpul necesar pentru conceperea continutului, cautarea si selectarea pozelor potrivite. Activitatea lui de baza ( productie, servicii, etc) , dar si alte activitati antreprenoriale ( vanzari, evidenta, personal, plati, relatia cu clientii, relatia cu banca, etc) ii ocupa tot timpul.
Conceperea continutului site-ului de catre agentia de marketing
Este o varianta mult mai buna, datorita experientei si cunostintelor specialistilor agentiei in crearea de continut de marketing. Asta in cazul in care discutam despre o echipa specializata a agentiei, nu despre o companie cu un singur angajat care le face pe toate, webdesign, content, programare, seo, etc. In cazul acesta rezultatul poate fi mai prost decat in prima varianta.
Conceperea continutului site-ului in echipa
Cea mai buna varianta este lucrul in echipa, in care antreprenorul trebuie sa comunice cu specialistii agentiei in vederea stabilirii obiectivelor si mesajelor de transmis pietei. Specialistii trebuie sa colecteze informatii de pe piata despre concurenta, despre produsele acestora, despre campaniile concurentei, eficienta acestora, despre nevoile si tipurile de consumatori. Apoi, antreprenorul trebuie sa le furnizeze informatii despre produsele sale, care sunt elementele de diferentiere fata de concurenta, precum si alte informatii relevante. In baza acestor informatii, specialistii agentiei compun textele, le structureaza si le prezinta antreprenorului pentru studiu si aprobare.
Dupa toate aceste etape se trece la alegerea modelului de site dupa care se incarca continutul ( text, poze, infografice, etc).