Youtube
YouTube este o platformă de socializare care permite utilizatorilor să încarce propriul conținut video și să interacționeze cu videoclipurile altor utilizatori.
Platforma, lansată în 2005 de foști angajați ai PayPal, a fost cumpărată de Google un an mai târziu, motiv pentru care conturile YouTube sunt conectate la Google Plus.
YouTube are mai mult de un miliard de utilizatori, potrivit companiei de analiză Alexa, și mai mult de jumătate din toate vizionările provin de pe dispozitivele mobile.
Ca utilizator individual, site-ul pare să fie simplu de folosit.
Dar ce se întâmplă dacă îl folosești pentru afacerea ta? Ce tipuri de videoclipuri ar trebui să încarci?
Cum te angajezi cu alți utilizatori care creează conținut similar?
Poți atrage urmăritori care în cele din urmă să se transforme în clienți fideli?
Cum creezi o campanie publicitară?
Pentru a ști cum să utilizezi site-ul în avantajul afacerii tale, trebuie să înțelegi cum funcționează platforma.
Crează un cont!
Spre deosebire de alte site-uri, nu trebuie să te înscrii pentru a vizualiza conținutul YouTube. Cu toate acestea, este necesar un cont pentru a încărca și a putea lasa comentarii.
Pentru a te înscrie, trebuie să te conectezi cu un cont Google. Dacă nu ai deja unul dedicat afacerii, poți crea un cont Google special și apoi unul de YouTube.
Interacționează cu ceilalți
Există mai multe modalități de a interacționa cu alți utilizatori YouTube și toate sunt publice. Nu există un serviciu de mesagerie privat, spre deosebire de alte platforme.
-
Comentarii: Comentariile pot fi organizate in cele mai populare sau cele mai noi. Comentând postarile relevante sau chiar angajându-te cu utilizatorii care comentează propriile videoclipuri, crește traficul de angajament al videoclipului;
-
Likes: Aceasta este o formă mai pasivă de interacțiune cu conținutul. Cu toate acestea, dacă ai ales să îți afișezi publicul pe canalul tău, aceste videoclipuri vor apărea sub secțiunea Liste de redare din canalul tău;
-
Abonamente: Cea mai bună modalitate de a rămâne la curent cu conținutul mărcii tale. De fiecare dată când un utilizator încarcă un videoclip nou, un abonat primește o notificare. Ar trebui să încurajezi în mod constant spectatorii de canal să facă acest lucru, mai ales că îmbunătățește traficul de angajament și mărește numărul de vizionări;
-
Liste de redare: Organizează conținutul relevant utilizând funcția de redare a site-ului. Dacă alegi să le publici, listele de redare vor apărea pe pagina canalului tău sub conținutul încărcat. De asemenea, poți organiza conținutul altor utilizatori printr-o listă;
-
Distribuire: Widgetul social al site-ului permite utilizatorilor să partajeze videoclipuri pe alte rețele media sociale, inclusiv Twitter, Facebook, Google Plus, Blogger, Pinterest, LinkedIn și multe altele.
Publicitate pe YouTube
Există câteva modalități de a face publicitate pe YouTube, mai ales că utilizatorii profită de avantajele serviciului gratuit al site-ului. Întrucât site-ul se bazează pe conținut video, companiile sunt încurajate să adauge un link de chemare la acțiune pe site-ul lor, în urma videoclipului lor.
Cele mai frecvente anunțuri sunt clipurile scurte, înainte, după și în timpul streaming-ului video. Acestea sunt numite anunțuri in-streaming, care apar, de asemenea, ori de câte ori un videoclip este încorporat în alte pagini decât YouTube. Plătești pentru publicitate de fiecare dată când un utilizator urmărește 30 de secunde (sau mai scurt, în funcție de lungimea clipului) din clipul tău sau ori de câte ori face clic pe add-on-ul tău pentru a afla mai multe.
Există, de asemenea, anunțuri de descoperire care apar când un utilizator caută sau răsfoiește conținut pe YouTube sau pe web. Aceste clipuri nu sunt limitate la 30 de secunde. Ele pot fi ori mai scurte, ori mai lungi, in functie de ceea ce dorești.
Vei fi taxat de fiecare dată când cineva face clic pe anunț pentru a viziona videoclipul complet.
În plus, poți alege cât buget să cheltui pentru publicitate, precum și pentru a viza anumite segmente de public în funcție de vârstă, sex, interese și locație.
Poți adăuga bannere pe YouTube, link-uri și alte elemente de conținut care să îți ajute afacerea la promovare online.