Comunicare vizuală de impact
Design-ul grafic este, în esență, un proces de comunicare vizuală prin folosirea tipografiei, spațiului imaginii și culorii.
Designul grafic depășește simpla poziționare a elementelor într-o compoziție. În mâinile potrivite, poate deveni o adevărată artă a folosirii inteligente a spațiului și a elementelor. Regula este: nu noi ne adaptăm lor, ci le adaptăm pe ele scopului comunicării și audienței. Un design grafic excelent poate atinge multe obiective de comunicare. Uneori e chiar o soluție de rezolvare a impasurilor din care textele nu te pot scoate.
Cum folosim designul în afaceri?
Design-ul poate fi Graphic Design sau Advertising Art. Dacă simți o ușoară confuzie, putem să te lămurim.
Graphic design este acel design care are ca scop popularizarea unei opinii sau idei, organizarea informației. Este folosit pentru politica de awareness și poziționarea pe piață. Advertising art (tradus aproximativ ca Grafică Publicitară) este acel design făcut cu scopul de a vinde produsul sau serviciul prezentat.
Diferența dintre ele pleacă de la scopul design-ului și influențează folosirea elementelor recomandate, canalele de distribuție și reacțiile așteptate.
Potențiala confuzie dintre cele două ramuri este oarecum îndreptățită: chiar dacă rulăm o campanie de awareness – o facem cu scopul de a ne populariza compania și de a familiariza publicul cu produsele ei și – în ultima instanță – de a vinde mai mult.
Creăm design grafic pentru afacerea ta
LOGO. Definim și realizăm acel element sau un ansamblu de elemente (text și grafică) ce stă la baza identității unei companii. Deși pare simplu, este o sinteză cuprinzătoare a informațiilor esențiale, deci îl tratăm cu maximă atenție.
CARTE DE VIZITĂ. Acest dreptunghi de carton te reprezintă în faţa clienţilor, colaboratorilor şi partenerilor de afaceri prezenţi şi viitori. Ne asigurăm că îl vei utiliza eficient, exprimând informația de bază printr-un design sugestiv și de impact.
FOAIE ANTET. Recomandăm foile cu antet pentru corespondență de afaceri din afară companiei, inserții în manualele de produse, precum și scrisori de bun venit și note. Oferă prestanță și susține imaginea generală a afacerii tale.
MAPE. Dacă folosești mapă de prezentare pentru imaginea firmei, realizăm un design frumos, profesional și sugestiv. Vei avea din start avantajul de a te prezența în cel mai eficient mod cu putință.PLIANTE. Pliantul oferă informații de baza potențialilor clienți. Îți realizăm pliantele ce pot fi distribuite la sediu, la magazine sau pe stradă, pentru o promovare cât mai extinsă. Dacă livrați produse la domiciliul clientului, puteți adaugă în colet și un pliant cu informații suplimentare.
FLYERE. Concepem și realizăm pentru afacerea ta fluturași informativi. Asemănător cu pliantul, dar de mici dimensiuni și fără îndoituri, reprezintă cea mai rapidă și cea mai ieftină metodă de promovare a firmei către clienți.
BANNERE PULICITARE. Ne ocupăm de realizarea bannerelor de diverse dimensiuni, adecvate afacerii tale și spațiului dedicat promovării. În funcție de strategia adoptată, acestea vor afișa conținut relevant care îndeamnă la acțiune. Clienții sunt astfel expuși unor informații specifice despre serviciile și produsele tale.
DESIGN SITE. Ne ocupăm atât de partea tehnică (de creare site), cât și de cea estetică (design site). În echipa noastră, un designer web priceput va face elementele grafice să lucreze în favoarea ta.
În funcție de specificul afacerii tale și a obiectivelor ei, avem la dispoziție strategii de folosire alternativă pentru cele două ramuri:
Aceste ghiduri sunt aproximative și nu iau în calcul nevoile specifice ale industriei, ci sunt aplicabile într-o mare măsură oricărei afaceri.
Echipa Digital Marketing Bureau aduce în plus avantajul de a personaliza orice demers de design grafic în funcție de specificul afacerii tale.
1. O companie mică, la începutul activității va trebui să alterneze Graphic Design-ul cu Advertising art. Va putea începe cu o campanie intensă de awareness urmată de o campanie de vânzări. De ce? Prezența, fie ea și minimă în câmpul de atenție al prospecților va favoriza un răspuns pozitiv din partea acestora.
2. O companie medie se va concentra pe Advertising art, rulând campanii ocazionale de awareness gândite pentru câștigarea unor cote de piață.
3. O companie mare cu distribuție largă poate rula doar campanii de Graphic design (ex. Coca-cola), deoarece reamintirea are uneori rol stimulant.
(sursă: http://full-design.ro/blog/grafică-publicitară/care-este-diferența-dintre-graphic-advertising/)