Cadrul RACE pentru Planificarea Marketingului Digital

La baza unei bune practici sta adesea o teorie verificata. RACE ne ajută la planificarea și gestionarea activităților de marketing într-o strategie structurată. Acest model acoperă întregul ciclu de viață al clientului sau pâlnia de marketing de la:

Reach – Act – Convert – Engage
Conștientizare – Implementare – Conversie – Angajament

MODELUL RACE
MODELUL RACE

Definim aceste patru etape de implicare a clienților, deoarece în marketingul online există o provocare majoră. Aceasta se referă la obținerea interacțiunii cu clientul și la crearea celor mai importante oportunități după prima interacțiune.

Aceste interacțiuni pot avea loc pe mai multe canale și puncte de contact (web, mobil, social media și e-mail).
De aceea, este necesară o gestionare separată de la conversia finală la vânzare online sau offline.
Pentru aceasta, folosim tehnici precum retargeting și vânzări asistate.

Ce semnifică fiecare etapă?

1. REACH. Conștientizarea mărcii, a produselor și serviciilor tale pe alte site-uri web. Pentru a construi trafic și a atrage vizite pe site-ul principal sau paginile de social media, maximizăm interacțiunea cu utilizatorii.

2 ACT. Este o etapă care încurajează interacțiunile pe site-uri web și în social media pentru a genera oportunități. Este o provocare majoră pentru comercianții online deoarece implică convingerea vizitatorilor sau a potențialilor clienți să facă următorul pas.

3. CONVERT. Aceasta este conversia în vânzare. Implică convingerea publicului tau să facă acel pas vital care îi transformă în clienți plătitori. Sunt considerati clienti indiferent dacă plata este efectuată prin intermediul tranzacțiilor de comerț electronic online sau prin canale offline.

4. ENGAGE. Dezvoltăm relații pe termen lung cu cumpărătorii pentru a construi loialitatea acestora. Aceasta poate fi măsurată prin acțiuni cum ar fi vânzarea repetată și partajarea conținutului prin intermediul rețelelor sociale. Procentajul clienților activi (sau abonaților prin e-mail) poate fi măsurat și prin recomandările acestora.