Te-ai întrebat deja ce înseamnă și nu ai găsit răspunsuri suficient de clare? Sau l-ai trecut cu vederea în cadrul firmei tale? În acest ultim caz, se prea poate ca și afacerea ta să treacă neobservată. Tot mai mulți potențiali clienți se plimbă, fac shopping, se simt pe teritoriul online ca la ei acasă. Dacă aceștia sunt și clienții doriți de tine, acum este momentul pentru o nouă privire asupra marketingului online.
Adaptare la realitatea tehnologică
Digital marketing, internet marketing, web marketing, search engine marketing (SEM) sau în alt fel, este tot marketing. Specificul marketingului online este necesitatea de a se adapta inovațiilor ultimilor ani.
Marketingul online folosește un set de unelte și metodologii moderne în promovarea pe internet a produselor și serviciilor firmei. Desigur, acesta include o gamă mai largă de elemente de marketing decât un website sau pagina Facebook.
Desigur, la bază are o strategie și folosește un mix de unelte online. Eficiența combinată a acestora este mai mare decât în cazul celor folosite de mediul offline. O explicație simplă este că acoperă astfel mai multe canale și mecanisme ce funcționează prin intermediul internetului.
Primul semn că afacerile au trecut masiv în online a fost necesitatea de a avea un website. Este esențial să pornești de la un site de prezentare, cu informații corecte și complete. Mantra “Ai site, deci exiști” este încă actuală, dar în alte condiții.
Să ai website reprezintă o fundație de unde pornești în online. Desigur, e nevoie să îl realizezi ca la carte pentru a nu crea exact efectul opus. “Decât o prezență online neprofesionistă, mai bine deloc”. Un website fără blog, email, newsletter și alte opțiuni nu inspiră seriozitate potențialilor clienți.
Nivelul de respect pe care îl arăți față de afacerea ta se reflectă în elementele de marketing. Ideal este ca ele să transmită o imagine online coerentă. Elementele de identitate vizuală, conținutul scris și multimedia, totul trebuie să fie impecabil pregătit și prezentat.
Supraevaluarea paginii Facebook
În ultimii ani, accentul a trecut spre rețelele de socializare (Facebook, Twitter, Youtube). Nici nu-i de mirare: sunt atrăgătoare pentru utilizatori și antreprenori deopotrivă. Pericolul acestei atracții a fost și este în rolul dezechilibrat care i se atribuie contului de Social Media. Făcut corect, rolul său poate fi major în imaginea profesională a firmei.
Se zice frecvent: “Și eu pot face o pagină de FB ca să-mi fac reclamă pe ea!”. Oare așa să fie? În anul 2017, maeștrii păpușari din spatele FB, de pildă, au stabilit clar limitele dintre utilizatori și antreprenori. Acum există reguli diferite în acest joc pe care nu toți știu să-l joace.
Cele de mai sus sunt doar câteva instrumente din arsenalul marketingului online. Frumusețea lui este că găsește mereu noi metode și canale de a crea și distribui publicitate online.
În ultimii ani, online marketing-ul duce o cursă strânsă cu publicitatea tradițională. Datele arată că este o industrie cu rată mare de creștere.
Beneficiile marketingului
– Crește potențialul de interacțiune cu clienții, precum și potențialul de vânzări. Ai mai multe șanse de a primi de la consumatori un feedback. Ei pot scrie o recenzie, să-ți descrie o experiență cu produsele și serviciile tale sau să te recomande.
– Controlul asupra datelor este vizibil mai mare. Cu ajutorul instrumentelor online de statistică, poți aduna datele necesare pentru a crea profilul clienților tăi. Când știi cui te adresezi, ai alte șanse să îți atingi obiectivele, ajustându-ți strategiile de comunicare.
– Cheltuielile sunt mai mici, dar efectele sunt comparabile sau mai mari față de cele ale marketingului extins. În mediul online sunt măsurabile și justificabile. Poți urmări ce sumă ai investit, la ce audiență au ajuns mesajele tale și ce răspunsuri ai obținut.
Și cu toate acestea, online marketing nu deține o rețetă universal aplicabilă. Nu orice afacere poate beneficia de pe urma lui.
Marketingul online se adresează:
– Consumatorilor care se informează, lucrează și se distrează, fac cumpărături etc. în mediul online.
– Firmelor care – după strategia generală de marketing, își asumă decizia că produsele/serviciile lor au nevoie de reprezentare online.
Ai o afacere care depinde de traficul pe website? Răspunsul este evident pentru cei care au magazine online, dar nu și pentru ceilalți.
Ai o concurență ce folosește deja canalele online dinaintea ta? Dorești să atragi în mediul online segmente de public inaccesibile altfel?
Aceste aspecte le poți lămuri în cadrul departamentului tău de marketing. Dacă nu ai unul, profită de sesiunile de consultanță pe care le oferă specialiștii echipei noastre.
Vremurile sunt dinamice, marketingul se schimbă, urmând îndeaproape dezvoltarea tehnologiei și modurile de interacțiune între oameni. Cu ajutorul strategiilor potrivite de marketing online, bugetul investit va aduce rezultate, deci afacerea va beneficia pe termen lung. Aceasta este promisiunea marketingului online, pe care te invităm să-l încerci cât mai curând.