Companiile Fortune 500 au o înțelegere profundă și apreciere pentru marketing.
Coca-Cola poate fi deja una dintre cele mai recunoscute branduri din lume, dar ei cheltuiesc totuși miliarde de dolari în fiecare an în eforturile lor de marketing. (Și puteți să pariați că nu o fac dintr-un capriciu, știu exact ce vor aduce acești dolari în schimb.)
Pe cealaltă parte a spectrului, companiile start-up și microîntreprinderile consideră marketingul ca o chestiune de supraviețuire, nu consideră că afacerea lor va dispărea dacă nu investesc în ea.
Între cele două extreme, însă, se întâmplă adesea un lucru interesant: companiile uită de marketing. Odată ce o companie depășește câteva milioane de lei venituri, este tentat să lase lucrurile să alunece. Unele dintre aceste companii opresc marketingul cu totul.
Afacerea este în creștere și toată lumea rămâne ocupată, cred ei, deci de ce să mai facă cheltuieli cu marketingul?
Vă spun de ce:
Marketingul este un aliment, nu medicament
Întreprinderile neexperimentate consideră marketingul ca fiind un medicament care trebuie luat atunci când ceva nu este în regulă. („Nu sunt suficienți clienți? Luați niște marketing și sunați-mă dimineața.”-concentrați-vă asupra marketingului și problema va fi rezolvată)
Aceasta este o gândire cu totul greșită și este unul dintre motivele pentru care atât de multe afaceri bune au eșuat. Ei se obișnuiesc să se simtă ocupați … până când își dau seama că este prea târziu pentru a începe ceea ce ar fi trebuit să facă de-a lungul întregii activitați.
Marketingul este un aliment. Este alimentația obișnuită, susținută, care dezvolta afacerea dumneavoastră si o duce unde doriți – și o ține acolo. Aveți nevoie de ea pe parcursul zilei, în fiecare zi. – Aveți nevoie de marketing pentru a avea succes în afacerea dumneavoastră.
Peter Drucker, unul dintre cei mai importanți experți în teoria managementului, a scris:
1. „Deoarece scopul afacerii este de a crea un client, întreprinderea are două și numai două funcții de bază: marketing și inovare. Marketingul și inovarea produc rezultate; restul sunt costuri”.
2. Marketingul este ceva mult mai larg decât vânzarea; nu este deloc o activitate specializată. Acesta cuprinde întreaga afacere. Întreaga afacere este văzută din punctul de vedere al rezultatului final, adică din punctul de vedere al clientului. Preocuparea și responsabilitatea pentru marketing trebuie, prin urmare, să pătrundă în toate domeniile întreprinderii.
Această perspectivă este cea care menține companiile Fortune 500 atât de concentrate pe marketingul susținut și bine finanțat, chiar și atunci când acestea au deja.
În timp ce întreprinderile neexperimentate așteaptă până când suferă de foame, apoi înceap să caute hrană, întreprinderile inteligente mănâncă mese regulate și sănătoase pe tot parcursul zilei, menținându-le puternice și înfloritoare an după an.
Companiile de succes nu se opresc niciodată din marketing.
Iată patru motive comune pentru care cele mai de succes companii din lume se angajează în eforturi viguroase și continue de marketing:
• Marketingul continuu previne „reputația de putregai”: Dacă ați intervievat pe toți cei care au auzit despre compania dumneavoastră, probabil că ați descoperit că înțelegerea dumneavoastră despre cine sunteți și ce faceți este depășită cu cel puțin câțiva ani. Compania dumneavoastră se îmbunătățește în mod constant, dar percepția oamenilor tinde să rămână fixă. În fiecare an, schimbarile le aduce mai departe și mai departe de sincronizare, până când nimeni nu înțelege de fapt ce a devenit compania ta. Este nevoie de ani pentru a forma și a defini reputația dumneavoastră, deci trebuie să o faceți tot timpul. Nu puteți aștepta până când nu este sincronizată cu cine sunteți cu adevărat, și numai atunci începeți procesul greoi de a convinge pe toți cei pe care i-ați schimbat.
• Marketingul continuu formează baza de clienți: pe măsura evoluției business-ului dumneavoastra, compania va trebui să vizeze diferite segmente de public. Uneori, focalizarea se schimbă doar puțin, iar alteori trebuie să începeți cu o bază de clienți complet nouă. În orice caz, trebuie să vă evaluați în mod constant obiectivul și să vă ajustați în consecință mesajele scrise, vizuale și strategia.
• Marketingul în derulare vă oferă o mulțime de opțiuni: Afacerea „suficient de suficientă” nu este suficientă. Dacă sunteti activ in activitatea de marketing, ar trebui să existe întotdeauna mai multă cerere pentru oferta dumneavoastră decât o puteți satisface. Aceasta vă oferă opțiunea de a alege clienții, de a vă concentra pe cele mai profitabile relații (sau cele mai plăcute) și de a avea o listă de așteptare pregătită pentru momentul în care „timpul devine mai lent”, adică cererea este mai mică.
• Marketingul continuu asigură viitorul companiei dumneavoastră: Motivul unic cel mai important pentru angajarea în marketing activ și continuu este pur și simplu faptul că asigură viitorul companiei dumneavoastră. Marketingul creează afaceri. S-ar putea să aveți mulți clienți acum, dar veți mai avea peste șase luni? Un an? Trei ani? Proprietarii de afaceri nemaipomeniți nu își lasă viitorul la voia întâmplarii; ei plantează semințe acum ca să poată recolta sezonul următor.
În cazul în care compania dumneavoastră are în prezent o mulțime de clienți fericiți și un personal ocupat, atunci ați obținut cu succes, o piatră de hotar cheie în viața unei afaceri: viabilitatea. Acesta nu este sfârșitul călătoriei voastre, doar începutul – și marketingul va fi partenerul dumneavoastră constant la fiecare pas pe care îl veți face de acum înainte.
Sursa: www.crowdfavorite.com